Inne
: Zaznaczę inne związane z tą uszczelką. Aczkolwiek nie jest to uciążliwa usterka bo można ją wyeliminować wymieniając uszczelkę
5,0
Całokształt
Posiadam wersję Prestige z pakietem TECH. Posiada trochę mniej bajerów jak w wersji Executive. Po kilku dniach jazdy okazało się, że w kabinie coś świszczy, gwiżdże. Ten gwizd był o tyle denerwujący, że pojawiał się od prędkości 60 km/h do prędkości 90 km/h i był ciągły. Coś jakby czajnik z gwizdkiem na gazie. Strasznie irytująca sprawa. Okazało się, że problem ten jest banalny bo trzeba wymienić środkową uszczelkę pod klapą maski. Znalazłem na forach z USA wiele artykułów na ten temat i okazało się, że zjawisko te występuje dosyć często w innych Highlanderach (ale losowych) i Toyota doskonale zna ten problem tylko nie wie skąd się on bierze i nie może go wyeliminować. Rozwiązaniem tego gwiżdżenia jest wymiana uszczelki na tą produkowaną w Japonii. Ta uszczelka z fabryki z hameryki ma jakąś inną strukturę albo inną formę albo skład - czort wie. Więc jak ktoś będzie miał gwiżdżenie w kabinie to od razu telefon do salonu i niech zamawiają nową uszczelkę i wymieniają. Poza tym autko jest rewelacyjne. Daję jemu same piątki. A może jeden mały mankament - uchwyt (pochwyt, rączka) w drzwiach jest za daleko przesunięta na drzwiach od strony zawiasów - w kierunku krawędzi. Jak się chce zamknąć drzwi to trzeba daleko sięgnąć ręką, tak wręcz się wychylić. Ale dzięki takiemu rozwiązaniu lżej się te drzwi zamyka (w myśl zasady mechaniki siła*ramię). Dla mnie mógł by być ten uchwyt bliżej kierownicy. Innym może to nie przeszkadzać. Komfort na 3 rzędzie siedzeń uważam za więcej niż akceptowalny. Duży plus dla Toyoty. Jeżeli ktoś rozważa wersję Prestige to niech pomyśli nad grafitową tapicerką a nie czarną. Pomijając fakt, że poza Europą dostępnych jest kilka kolorów tapicerki, a w Europie tylko dwa kolory (grafitowy i czarny). Grafitowa tapicerka w Executive wygląda jak by była brudna a czarna wygląda jak karawan. W wersji Prestige grafitowa tapicerka wygląda przepięknie. Szkoda, że nie ma beżowej...ehh. Tutaj minus dla Toyoty, że nie ujęta w sprzedaży dla Europejczyków tych samych wersji kolorystycznych wnętrza co mają w sprzedaży poza Europą.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bez uwag.
5,0
Skrzynia biegów
Nie słychać ślizgającego się sprzęgła. e-CVT spisuje się wzorowo.
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 248KM 182kW
[l/100km]