Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Highlander III

Daniello, 2 lata temu
Silnik 2.5 248KM 182kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Highlander III 2.5 248KM 182kW od 2020 - Oceń swoje auto
5,00
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Zaznaczę inne związane z tą uszczelką. Aczkolwiek nie jest to uciążliwa usterka bo można ją wyeliminować wymieniając uszczelkę
5,0
Całokształt
Posiadam wersję Prestige z pakietem TECH. Posiada trochę mniej bajerów jak w wersji Executive. Po kilku dniach jazdy okazało się, że w kabinie coś świszczy, gwiżdże. Ten gwizd był o tyle denerwujący, że pojawiał się od prędkości 60 km/h do prędkości 90 km/h i był ciągły. Coś jakby czajnik z gwizdkiem na gazie. Strasznie irytująca sprawa. Okazało się, że problem ten jest banalny bo trzeba wymienić środkową uszczelkę pod klapą maski. Znalazłem na forach z USA wiele artykułów na ten temat i okazało się, że zjawisko te występuje dosyć często w innych Highlanderach (ale losowych) i Toyota doskonale zna ten problem tylko nie wie skąd się on bierze i nie może go wyeliminować. Rozwiązaniem tego gwiżdżenia jest wymiana uszczelki na tą produkowaną w Japonii. Ta uszczelka z fabryki z hameryki ma jakąś inną strukturę albo inną formę albo skład - czort wie. Więc jak ktoś będzie miał gwiżdżenie w kabinie to od razu telefon do salonu i niech zamawiają nową uszczelkę i wymieniają. Poza tym autko jest rewelacyjne. Daję jemu same piątki. A może jeden mały mankament - uchwyt (pochwyt, rączka) w drzwiach jest za daleko przesunięta na drzwiach od strony zawiasów - w kierunku krawędzi. Jak się chce zamknąć drzwi to trzeba daleko sięgnąć ręką, tak wręcz się wychylić. Ale dzięki takiemu rozwiązaniu lżej się te drzwi zamyka (w myśl zasady mechaniki siła*ramię). Dla mnie mógł by być ten uchwyt bliżej kierownicy. Innym może to nie przeszkadzać. Komfort na 3 rzędzie siedzeń uważam za więcej niż akceptowalny. Duży plus dla Toyoty. Jeżeli ktoś rozważa wersję Prestige to niech pomyśli nad grafitową tapicerką a nie czarną. Pomijając fakt, że poza Europą dostępnych jest kilka kolorów tapicerki, a w Europie tylko dwa kolory (grafitowy i czarny). Grafitowa tapicerka w Executive wygląda jak by była brudna a czarna wygląda jak karawan. W wersji Prestige grafitowa tapicerka wygląda przepięknie. Szkoda, że nie ma beżowej...ehh. Tutaj minus dla Toyoty, że nie ujęta w sprzedaży dla Europejczyków tych samych wersji kolorystycznych wnętrza co mają w sprzedaży poza Europą.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bez uwag.
5,0
Skrzynia biegów
Nie słychać ślizgającego się sprzęgła. e-CVT spisuje się wzorowo.
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 248KM 182kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Highlander III