Przeniesienie napędu
: Skrzynia biegów ECTV jest rewalacyjna!
5,0
Całokształt
Rewelacja. Jak ktoś szuka dużej bryki na co najmniej 5 osób z pełnym bagażem z luksusowym wyposażeniem to polecam. Tak jak mówiłem wcześniej to tak naprawdę jest Lexus a nie Toyota! Toyota w USA to nie to co Toyota w Europie!
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik idealnie dobrany do nadwozia. Samochód przyspiesza jak sportowy (7,6s do setki)a waga przekracza 2 tony. Jeśli chodzi o elastyczność to nie ma problemu z brakiem mocy przy większych prędkościach. Powyżej 160 na godzinę jest jeszcze sporo mocy w rezerwie czego niestety nie ma np w Land Cruiserze.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ECTV tylko w hybrydzie jest rewelacyjna. Bezstopniowa. Nie można wyczuć momentu zmiany biegów. Ciekawe wrażenie dla osób mających do czynienia z typowymi automatami.
5,0
Układ jezdny
Rewelacja. Sporo systemów bezpieczeństwa z kontrolą trakcji, oczywiście ABS, EBD, HA, BA które naprawdę jest niesamowite i na naszych drogach bardzo się przydaje podczas awaryjnego hamowania!
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra. Siedzi się wysoko. Szyby są duże jedynie widoczność podczas cofania/parkowania jest ograniczona ponieważ pojazd jest wysoki, dlatego kamera cofania naprawdę się przydaje.
5,0
Ergonomia
Samochód należy do klasy średniej wielkości SUV a dla porównania powiem że RAV 4 to w USA to klasa mała. Wielkość samochodu jest porównywalna z Land Cruiserem 120.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nic dodać nic ująć. Pełen klimatronik, Osobny pulpit sterowania dla 2 i 3 rzędu siedzeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Znacznie więcej niż w Lexusie RX i Land Cruiserze 120. Mnóstwo miejsca dla osób powyżej 190cm wzrostu z przodu jak i na drugim rzędzie siedzeń. Mniej na trzecim ale to zrozumiałe bo one są przewidziane dla dzieci.
5,0
Wyciszenie
Rewelacja. To jest Lexus a nie Toyota więc nie dajcie się zmylić znaczkiem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
miasto 8L/100km choć nawet miałem 7,6. Trasa to 9,4L/100km przy normalnej jeździe czyli powyżej 140. Średnio 9 na setkę więc jak na tą klasę rewelacja.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma co porównywać. Za 180 tyś w Polsce nic nie kupimy w podobnej klasie a tym bardziej nowego z takim wyposażeniem nie wspominając już o tak niskim zużyciu paliwa. Dobrze wyposażony Lexus RX to minimum 230 tyś a tych dwóch samochodów nie można nawet porównywać bo Highlander to dużo więcej niż RX. Higladner to coś w stylu Toyoty Land Cruiser V8 tylko o mniejszych możliwościach terenowych.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak dotąd żadnych problemów
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak dotąd żadnych problemów
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.3 Hybrid V6 24V 212KM 156kW
[l/100km]