Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota GT86 Coupe

Marecki, 3 lata temu
Silnik 2.0 Boxer 200KM 147kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 87 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Toyota GT86 Coupe 2.0 Boxer 200KM 147kW od 2012 - Oceń swoje auto
4,71
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Mega frajda z jazdy. Jadac masz caly czas usmiech na twarzy!
5,0
Całokształt
Świetne auto, posiadające sportowy wygląd i charakter. Dodając do tego napęd na tył, manualna skrzynie biegów, dobre wyposazenie i niskie zużycie paliwa - powstaje Toyota GT86 :) Auto dla ludzi kochających sportowe samochody w rozsądnym budżecie.
Wrażenia
4,0
Silnik
200KM to dużo jak na tą wagę, jednak przydałoby się więcej ;) Należy dbać o częste wymiany oleju dobrej jakości, max co 7tys km a silnik posłuży długo i bezawaryjnie. Użytkując auto na torze lub wkręcając je na wysokie obroty przy zimnym silniku, może doprowadzić do uszkodzenia panewek, aczkolwiek nie jest to regułą...
5,0
Skrzynia biegów
Posiadam manualna skrzynie biegów. Pracuje perfekcyjnie. Biegi wchodzą idealnie i precyzyjnie. Przełożenia są dobrane bardzo dobrze. Na drugim biegu osiąga się 100km/h, jednak to kręcenie do czerwonego pola. Automat to również udana skrzynia. Nadaje się do miasta lub dla osób ceniących sobie swobodę lewej nogi. Dla kogoś, kto lubi sam decydować o zmianie przełożeń i lubi sportową jazdę- polecam mamual!
4,0
Układ jezdny
Precyzja prowadzenia i bardzo czuła kierownica. Jedyną rzeczą do której bym się przyczepił, to mały promień skrętu. Zapomnij, że zawrócisz na tzw. 3 razy - nie ma takiej opcji... podczas jazdy jest to zupełnie nie odczuwalne.
5,0
Karoseria
Jeżeli chodzi o blacharke to jest pełne zabezpieczenie antykorozyjne. Co do wyglądu nadwozia, to jest ponadczasowe ze sportową linią.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jak tak niskie auto jest więcej niż zadowalająca.
5,0
Ergonomia
To auto sportowe, więc o wielkiej ergonomii nie ma mowy. Aczkolwiek, jak siedzisz za kierownicą, jest bardzo wygodnie i wszystko jest w zasięgu ręki.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik posiada dwie strefy. Pracuje bez zarzutu, w końcu to Toyota :) Jednak jeżeli chodzi o ogrzewanie, to mam wrażenie, że zadawania temperatura jest zawyżona, gdyż w innych autach zadając np. 22st jest tak jak w Gt86 24st. Kwestia przyzwyczajenia.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bądźmy szczerzy - to auto dwuosobowe. Na siłę da się podróżować z pasażerami na tylnych siedzeniach, jednak z przodu mamy pozycję na "glonojada" :) Tylne siedzisko nie jest typowym tabletem, lecz letnie wykończonym kubełkiem. Generalnie jest nisko i wygodnie, a kubełkowe siedzenia idealnie utrzymują w zakrętach.
5,0
Wyciszenie
Posiadam oryginalny wydech, który ładnie kruszy i nie męczy podczas jazdy. Wkrecajac silnik powyżej 4tys obr brzmi rasowo. Być może jest to spowodowane specjalną rurką, przenoszącą dźwięk silnika do wnętrza kabiny.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Standardowe koszta, aczkolwiek zalecam olej wysokiej jakości. Sprawy eksploatacyjne nie odbiegają jakoś specjalnie od aut klasy średniej. Mowa oczywiście o standardach. Jeżeli zaczniemy bawić się w tuning, koszta lecę w tysiące, ale wówczas GT robi się konkretną sportową furą.
5,0
Stosunek jakość/cena
Najtaniej można kupić wersję GT86 zza wielkiej wody, tam nazywa się Scion FRS. Niestety wyposażenie jest znacznie słabsze no i przede wszystkim nie zawsze występuje dyferencjał torsen. Wersję europejskie są najbardziej poszukiwane, a ich ceny zaczynają się od około 60tys zł. Jednak za te pieniądze otrzymujemy piękne sportowe coupe z napędem na tył !
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeżeli dbasz o sprawy eksploatacyjne, to samochód odwdzieczy się bezawaryjnoscią. Wyposażenie działa absolutnie bezawaryjnie. Nie dowskierają żadne usterki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeżeli nie upalasz auta na zimnym silniku, nie gościsz często na torze (mowa o OEM silniku), wymieniasz olej wysokiej jakosci max co 7tys km, to nie spotka cie niemiła niespodzianka ze silnikiem. W przeciwnym wypadku może paść panewek, a wówczas koszta lecę w grube tysiące.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Boxer 200KM 147kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota GT86 Coupe 2.0 Boxer 200KM 147kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
8,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota GT86 Coupe