Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota GT86 Coupe

Mirosław, 6 lat temu
Silnik 2.0 Boxer 200KM 147kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 44 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota GT86 Coupe 2.0 Boxer 200KM 147kW od 2012 - Oceń swoje auto
4,43
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
4,0
Całokształt
Moim poprzednim samochodem była Celica (model 1999) którą jeździłem przez 16 lat, dodam-BEZAWARYJNIE! Nie muszę chyba nic dodawać odnośnie decyzji wyboru GT86. Moja Celinka (tak ją nazywam) do dziś jest w rodzinie. Obecnie bryka nią mój syn. Moje porównanie Celica - GT86. Czego mi brakuje w nowej Toyocie? -bagażnika Celicy, -wnętrza, mimo wszystko GT jest bardziej "plastykowe", -komfortu na długich trasach ... i to chyba na tyle. Choć .... muszę dodać z tym komfortem nie jest tak źle. Parokrotnie w roku pokonuję trasę 1100km z małymi przerwami na tankowanie. Nową GT86 zrobiłem przed paru miesiącami, jakoś nie narzekałem. Tak -zawieszenie GT jest NIECO sztywniejsze. ALE -jak autko pokonuje zakrętasy!!! -do tego dodajmy tylny napęd, oraz rozkład masy 56-44% Wielu narzeka na słaby silnik 200KM. Już dawno wyrosłem z "pokazywania" innym użytkownikom np. kierowcom BMek jak jestem szybki. Te 200 KM przy masie 1242 kg jest wystarczające do np. wyprzedzania ciężarówek na drogach lokalnych.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nisko położony silnik (boxer) bardzo poprawia trzymanie na zakrętach.
5,0
Skrzynia biegów
Jeszcze przed rokiem, bo właśnie latem 2017 zacząłem moje poszukiwania nowego samochodu, nawet nie brałem pod uwagę automatycznej skrzyni biegów. Na szczęście przespałem się z tematem. Kupiłem automatyk! Same zalety!
5,0
Układ jezdny
Fenomenalny! Zawsze jakoś tak jeździłem, gdzie inni hamowali ja przyspieszałem. Tak było z Celicą, nie będą opisywał wyrazu moje twarzy teraz, gdy jadę GT.
5,0
Karoseria
Już wspomniałem wnętrze nieco "twardsze". W Celice siedzenia były bardzo dobre ... tu są fenomenalne.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność "do tyłu" nieco mniejsza jak u Celki, ale nigdy nie miałem z tym problemu, wystarczają mi lusterka wsteczne.
4,0
Ergonomia
Większość kilometrów pokonuję w ruchu miejskim. Mam raczej "ciężką nogę" Wiadomo -pierwsze miesiące po zakupie -dodawanie gazu by poczuć te 200 KM bardzo korciło. (około 10l) Gdy bardzo, bardzo się pilnuję udaje się zjechać np ostatnio do 8.3l
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu muszę wspomnieć o nieco dokuczliwym zaparowywaniu przedniej szyby podczas opadów deszczu. Bez włączenia klimy ciężko usunąć. W Celice nigdy nie miałem takiego problemu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z przodu wystarczająca ilość. Z uwagi,że na ogół jeżdżę sam tylne siedzenia wykorzystuję jak miejsce na podręczny bagaż-
3,0
Wyciszenie
Mogło by być lepiej!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na razie trudno mi coś powiedzieć. Za parę miesięcy pierwsza wizyta na warsztacie, przegląd eksploatacyjny, zapewne wymiana oleju, być może również w skrzyni biegów (automatik!)
5,0
Stosunek jakość/cena
Bez uwag
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto z 2013 roku. Kupione jako paroletnie. Jak dotychczas żadnych usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Boxer 200KM 147kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota GT86 Coupe 2.0 Boxer 200KM 147kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
8,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota GT86 Coupe