Karoseria
: Kupiłem ten samochód dla jego niepowtarzalnego wyglądu,a zskoczony jestem tym że był to tak trafny wybór.
5,0
Całokształt
przy moim aktywnym stylu życia(żeglarstwo,szybownictwo,narty,praca 40 km od domu co wiąże się z codziennymi dojazdami w różnych warunkach piękną drogą na mierzeję wiślaną) nie widzę nic lepszego.Kusi mnie tylko ISF lub 911 ale nie są takie praktyczne.
Wrażenia
5,0
Silnik
super,przyśpieszenie ok.7s do 100 km/h,ciągnie od samego dołu,bez zadnych turbodziur(silnik bez turbo).Jak się depnie to równo, jak wózek elektryczny ciagnie do 160 km/h.Te 160 się ma tak lekko jak w 2 l osobówkach 120.Maks.to 19o km/h później odcina.
5,0
Skrzynia biegów
pieciostopniowy automat,zmiany biegów nie zauważam.Osobna dzwignia zmiany napędów,reduktor,blokady mostów i centralnego dyferencjału.
5,0
Układ jezdny
Na szosie jak dobra limuzyna,na oranym polu gładziej niż na naszych asfaltach,w terenie jak się nie utopi lub nie zawiesi w błocie lub głębokim śniegu (tak do 80 cm to forsuje swobodnie)to idzie wszędzie.To nie sów tylko prawdziwa ramowa terenówka,z potężnym silnikiem,reduktorem x2,7,blokadami mostów i centralnego dyferencjału.To też nie pikap na resorach-nie buja
Komfort
4,0
Widoczność
Kierowca widzi doskonale do przodu i na boki,trochę gorzej do tyłu.Pasażerowie z tyłu mają gorzej ale tych wożę sporadycznie i gdyby to miało decydować to jeździłbym autobusem
5,0
Ergonomia
Ja czuję się w tym aucie wyśmienicie,jest w nim to co niezbędne(dobre nagłośnienie z fabrycznie montowanym subuferem,manualna klimatyzacja,elektryczne szyby i lusteraka,regulowana kierownica,tempomat,dodatkowe gniazda elektryczne),bez niepotrzebnych gadzetów.Bagażnik duży a po złożeniu tylnych siedzeń olbrzymi(więcej mogę zapakować np.żagli niż na Hiluxa.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Miałem różne samochody dobrych klas i ten jest nie gorszy
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera z przodu nie może być lepiej.Z tyłu wystarczająco nawet dla wysokich osób,chociaż ze względu na małe tylne okienka(mają swój urok)trochę mają klaustrofobicznie.
5,0
Wyciszenie
Tylko leciutki pomruk sześciu cylindrów.Na światłach nie ma silnika.Po wciśnięciu gazu burczy jak Lexus ISF.I tu jest problem bo mam możliwość kupić isfa,ale nie mogę mieć ich dwóch na raz.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
śr ok.12 l.na 100 km to dla takiego auta super.Auta kolegów o porównywalnych mocach silnika,niezależnie czy są to samochody sportowe,luksuswe SUW-y lub limuzyny nie palą mniej a często dużo więcej.Oczywiście można mieć terenowego disla ,który spali 10 litrów (miałem Hiluxa)ale za te 2 litry nie ma się przyjemności latania samochodem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Mimo ,że przejechałem prawie 100 tyś km to oprócz wymiany opon,klocków,wycieraczek i płynów eksplatacyjnych oraz filtrów nie było konieczności naprawiania czegokolwiek,nawet nie przepaliła się żarówka.A cha niekiedy sam otwieram maskę żeby nalać płynu do spryskiwaczy,ale 5 litrowy zbiornik i wysokie zawieszenie samochodu powodują że odbywa się to żadko.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 4.0 239KM 176kW
[l/100km]