Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota FJ Cruiser

Jarek, 15 lat temu
Silnik 4.0 239KM 176kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 50 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Toyota FJ Cruiser 4.0 239KM 176kW 2007-2013 - Oceń swoje auto
4,62
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Można nim zjechać z urwistego zbocza wprost na autostradę
5,0
Całokształt
Piękne auto o kanciastych kształtach, nieprzeciętnych możliwościach i ponadprzeciętnych osiągach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Już legendarna V6 Toyoty, motor niewysilony z zapasem mocy,przejedzie śmiało 1.000.000 km bez remontu,moment 380Nm mógłby być trochę większy
5,0
Skrzynia biegów
Automat 5-cio biegowy sprawuje sie doskonale, zmiany biegów bez szarpnięć,napęd na tył, 4x4 tylko ze spiętym centralnym dyfrem, reduktor włączany dźwignią , blokada tylnego dyfra elektroniczna, A-TRAC też. W manualu 6-cio biegowym stały napęd na cztery koła, ale niestety kosztem spalania i osiągów, na śliskiej lub błotnistej nawierzchni lepiej spiąć centralny dyfer /HL/,wtedy wyłączymy kontrolę trakcji i jazda!
5,0
Układ jezdny
To genialne rozwiązanie Toyoty. Rama Prado z 3-drzwiowego LC, ale znacznie lepsze prowadzenie, mniejsze wychylenia na zakrętach, choć też \"nurkuje\",w terenie nie bujamy się na muldach, nic nie stuka ,nic nie zgrzyta.
Komfort
3,0
Widoczność
Zadowalająca tylko do przodu, na boki słabo,/ osobówki w ogólne nie widać ,jeśli sie z znami zrówna po prawej stronie, ale to już jej problem, do tyłu nic nie widać. Ratują nas czujniki parkowania i kamera cofania.
5,0
Ergonomia
Wielkie pokrętła i czytelne wskaźniki, wszystko na swoim miejscu.Pierwsza Toyota w której tylne drzi otwierają się na lewą stronę! Tylna szyba otwierana z kluczyka.Poza tym trochę mało schowków, choć można dokupić siatki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na szczęśnie klimatyzacja manualna, grzanie i chłodzenie idealne. Pionowe szyby i biały dach powodują ,że się słabo nagrzewa na słońcu.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W sam raz, trochę mało miejsca z tyłu i utrudnione wsiadanie do tyłu ,ale coś za coś.
5,0
Wyciszenie
Słyszalny pięknie pracujący silnik, mruczący wydech i szum wiatru odbijającego się z muchami od przedniej szyby.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnio tylko 14-15 l/100km w automacie i przy tylnym napędzie, w manualu trzeba trochę dołożyć. Komuś podobno udało się zejść poniżej 12l Nie będę próbował, bo zasnę za kierownicą. Zasięg na pełnym zbiorniku do 300mil
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę można kupić fajnego SUV-a w dieslu z inteligentnym napędem, który pali 8litrów ropy i ślizga się na trawie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zdarzają się usterki w fabrycznej zmieniarce CD, i kompasie , który nie jest wyskalowany na naszą szerokość geograficzną i cały czas się testuje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tam się nie ma co zepsuć.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 4.0 239KM 176kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
14,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
13,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota FJ Cruiser