Przejeździłem tysiące kilometrów Skodami i byłem zachwycony jakością, stylem jazdy, techniką, tym co te auta sobą oferują:
- 2 x Fabia 1.4 TDI po 150 000 km każda:
- 2 x Skoda Octavia 2.0 TDI 150 KM DSG po ponad 200 000 km każda.
Zdecydowałem się tym razem na nową hybrydową Toyotę i to był duży błąd.
Po kolei:
Samochód nie nadaje się na trasy. Przy prędkościach autostradowych w związku z dużym spalaniem i używaniem silnika spalinowego na wysokich obrotach bez użycia elektryka zasięg to 400-450 km.
Wnętrze jest bardzo ciasne jak na tą klasę, plastiki bardzo niskiej jakości, ale dość dobrze spasowane, 3 osoby dorosłe z tyłu mają dyskomfort jazdy, bagażnik duży mniejszy niż w octavii, mało schowków.
Bezstopniowa skrzynia biegów jest głośna i robi wrażenie przeciążonej. Jest dużo głośniej w środku niż w starej octavii w dieslu.
Krótkie siedziska foteli, długie trasy w przeciwieństwie do Octavii męczą.
Skóra na kierownicy wykonana Jakby z plastiku.
Trzymanie drogi dużo gorsze niż w Octavii, Skoda prowadzi się dużo pewniej i stabilniej.
Brak wsparcia AppleCar.
Brak możliwości podłączenia dwóch telefonów przez Bluetooth jednocześnie (w skodach bez problemu).
Brak czujnika poziomu płynu do spryskiwaczy.
Brak czujnika poziomu ciśnienia powietrza w oponach.
Toyota dysponuje lepszym wyposażeniem, ale dlatego, że technologicznie jest o 10 lat młodsza niż porównywana Octavia.
Wrażenia
3,0
Silnik
Dość dynamiczny, ale na trasie pali dużo i jest bardzo, bardzo głośny.
Silnik super do dużego zakorkowanego miasta, inne użytkowanie tego samochodu mija się z celem.
2,0
Skrzynia biegów
Wyje i jest głośna, robi wrażenie przeciążonej.
W przeciwieństwie do DSG nie szarpie, ale to dlatego że jest bezstopniowa.
Do miasta dość przyjemna, bo w przeciwieństwie do sekwencyjnych jest łagodna i nie szarpie.
4,0
Układ jezdny
Sztywne, sprężyste zawieszenie, ale porównując do Octavii dużo gorsze trzymanie się drogi.
4,0
Karoseria
Ładna linia, nowoczesny wygląd, ale blachy jak to w Japończykach super cienkie i lekkie.
Komfort
4,0
Widoczność
Po mieście super, w trasie gorzej niż w Octavii.
4,0
Ergonomia
Jeszcze mi trudno ocenić, ale wydaje się OK.
Wkurzają „przebajerowane” kratki nawiewów i brak możliwości zamocowania jakiegokolwiek uchwytu do telefonu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko ogrzewa kabinę, wentylacja OK, bez uwag.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tą klasę aut jest dość ciasno.
5 osób ma super ciasno, a bagażnik mniejszy niż u konkurencji.
Dobre auto dla 2, góra 3 osobowej rodziny.
4,0
Wyciszenie
Porównując do innych aut tej klasy jest głośno, szczególnie w trasie przy prędkościach autostradowych. Wyciszenie kabiny też gorsze niż w Octavii z 2018 roku.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście bardzo ekonomiczny, duzy zasięg,
W trasie dramat, gorzej niż elektryk, bo zasięg 400-450 km.
Mały zbiornik paliwa i co chwile trzeba tankować.
Auto w trasy się po prostu nie nadaje.
3,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie można spokojnie kupić coś lepszego. Zanim zdecydujecie przejedźcie się kilkoma innymi autami z tej klasy, porównajcie, zobaczcie ergonomię, komfort foteli, głośność przy wysokich prędkościach. Naprawdę są dużo lepsze i lepiej wykonane auta w tej klasie. Dla podróżujących bardzo dużo, hybryda to jest porażka i uciążliwy temat.