Kupiłem corollę TS 2.0 hybrid w wersji comfort + style + tech w czerwcu 2021 roku, wcześniej przez 4 lata jeździlem aurisem TS 1.8 Hybrid. Jestem bardzo zadowolony, bardzo dynamiczne auto, dużo większe w środku od poprzednika, lepiej wyciszone, lepiej wykonane. W trochę ponad pól roku przejechałem ponad 12 000 km, średnie spalanie to ok. 6 litrów, w mieście oczywiście można zejść do około 5,5, na drogach szybkiego ruchu czy autostradach w okolicach 7, może 7,5. Auto wykonane z dość dobrych materiałów, miękkie plastiki, przejrzyste zegary, które można samemu konfigurować., dobrze działająca klimatyzacja, duży bagażnik, w multimediach android auto, które się bardzo przydaje. Natomiast z minusów archaiczne multimedia, nieintuicyjne ale za to działające bez zacięć jak u konkurancji, mało schowków i dla mnie malo wygodne siedzenia, trochę krórkie (mam 182 cm wzrostu) siedzisko.
Wrażenia
5,0
Silnik
bardzo dynamiczny i to jest największa zaleta auta, fajna pojemność, nie jest wysilony, moc wynika głównie z pojemności i sprawności silnika (pracuje w cyklu atkinsona) a efekt turbo skutecznie realizowany jest przez silniki elektryczne
5,0
Skrzynia biegów
Jeżdzę toyotami z eCVT od 5 lat, dla mnie ta skrzynia jest ok, bezobsługowa i bezawaryjna, do dźwięku, który wydaje można się przyzwyczaić
5,0
Układ jezdny
precyzyjne prowadzenie, auto słucha kierowcy, zakręty pokonuje pewnie, bez poczucia nadsterowności
4,0
Karoseria
lakier miękki, może trzeba go zapezpieczyć powłoką ceramiczną, do zastanowienia
Komfort
5,0
Widoczność
widoczność do przodu i na boki bardzo dobra, duża szyba przednia, duże lusterka, z tyłu kamera cofania więc też nie mam problemu
4,0
Ergonomia
mało schowków, niewygodne siedzenia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
nie ma z tym problemu, obojętnie jakie są warunki klimatyzacja i ogrzewanie działają pewnie i szybko, ogromny plus to nawiewy na tylne siedzenia
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
miejsca dużo więcej niż w poprzedniku
5,0
Wyciszenie
wewnątrz auta jest bardzo przyjemnie, silnik wydaje przyjemny dźwięk, który i tak jest mocno wyciszony
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
nie mam jeszcze doświadczenia, nie byłem na przeglądzie
5,0
Stosunek jakość/cena
chyba najbardziej kompletne auto za tę cenę
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Hybrid Dynamic Force 184KM 135kW
[l/100km]