Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla XII TS Kombi

Adrian, 3 lata temu
Silnik 2.0 Hybrid Dynamic Force 184KM 135kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Corolla XII TS Kombi 2.0 Hybrid Dynamic Force 184KM 135kW 2019-2022 - Oceń swoje auto
4,36
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wersja wyposażenia GR sport daje parę świetnych dodatków stylistycznych, przez co auto wygląda na "szybsze" ;)
4,0
Całokształt
Wersja GR Sport. Świetne dodatki charakterystyczne tylko dla tej wersji (czarne felgi, czarne nakładki na progi itd.). Bardzo przyjemna jazda, jadąc dynamicznie ciężko wyjść ponad 6,5 l/100 km, a 184 konie dają naprawdę przyzwoite osiągi. To hybryda, więc jest stworzona do jazdy także w korkach, co na łódzkich drogach, gdzie mieszkam, jest bardzo częste. Wtedy spalanie jest w granicach 4 litrów. Toyota ma niestety dziwną politykę co do wersji wyposażenia, więc czujniki martwego pola, system ostrzegający przed ruchem poprzecznym oraz 18-calowe felgi, wyświetlacz head-up, pakiet zimowy dostępne są dopiero od tej wersji (drugiej najwyższej po Executive) za dopłatą, podbijającą cenę auta o 7 tysięcy, a auto, które jest stworzone do jazdy miejskiej powinno mieć wyżej wymienione systemy bezpieczeństwa W STANDARDZIE.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo zwinne auto, niezależnie od prędkości skrzynia świetnie "redukuje biegi", reakcja na gaz jest błyskawiczna.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia doskonale dostosowuje się do stylu jazdy, w razie konieczności niezwłocznie dopasowuje obroty do stopnia dociśnięcia pedału gazu.
4,0
Układ jezdny
Jako człowiek, który przesiadł się z Mazdy 3, która miała rajdowe zapędy (ale na zapędach się kończy :P), czuć, że auto nie jest takie "rajdowe", ale pewnie trzyma się drogi, auto jest sztywne.
5,0
Karoseria
Na tę chwilę ciężko coś powiedzieć, żadnych odprysków przy dość częstej jeździe po autostradzie.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez kamery cofania widoczność wstecz jest nieco ograniczona, ale to jedyny mankament. Do przodu, na boki jest bardzo dobra. Mam wrażenie, że względem poprzedniej generacji Toyot deska rozdzielcza jest nieco niższa i nie ma już wrażenia siedzenia przed ogromną ścianą, która zajmuje 80% widoczności do przodu.
3,0
Ergonomia
Niestety, ilość schowków oraz ich rozmiar pozostawia wiele do życzenia. Nadrabia bardzo duży bagażnik oraz (nareszcie) sporo miejsca na nogi z tyłu, nawet dla ludzi powyżej 180 cm wzrostu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Nie rozumiem argumentów, że auto jest kiepsko wyciszone. To moja bardzo subiektywna opinia, ale wyciszenie jest bez zarzutu, jak na auto na 18-calowych felgach, bez specjalnego wyciszenia, szczególnie podwozia, skąd dochodzi największy hałas podczas jazdy. Trzeba pamiętać, że Corolla to auto dla ludu według Toyoty, więc nie ma co oczekiwać genialnego wygłuszenia.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Już podczas pierwszej wymiany oleju w ASO po 2000 km doznałem sporego szoku. 500 złotych za spuszczenie i nalanie nowego oleju to stanowczo za dużo. Mam nadzieję, że kolejne przebiegi będą w nieco bardziej akceptowalnej cenie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Koszty ASO na tę chwilę wydają się bardzo wygórowane, poza tym kompaktowe auto za ponad 130 tysięcy może odstraszyć, ale uważam, że ekonomia jazdy oraz niezła moc na życzenie są tego warte.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na tę chwilę brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na tę chwilę brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Hybrid Dynamic Force 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Toyota Corolla XII

Liczba wpisów: 22

Toyota Corolla XII – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Toyota Corolla XII TS Kombi