Silnik
: Tak jak pisałem mocny, oszczędny, elastyczny.
5,0
Całokształt
Najbardziej dynamiczny, a zarazem najbardziej oszczędny samochód jaki znalazłem. Szukałem długo i porównywałem różne modele. Do tego wygodny i jak na kompakt bardzo przestronny. Bagażnik większy niż w wielu autach klas wyższych.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dynamiczny, elastyczny i oszczędny. Znakomicie przyspiesza w każdym momencie, przy każdej prędkości. Na co dzień pozwala na bardzo ekologiczną jazdę, ale kiedy trzeba dosłownie wciska w fotel. Niesamowite kopyto!
5,0
Skrzynia biegów
Wbrew wielu negatywnym komentarzom, jestem wielkim zwolennikiem skrzyni e-CVT. Owszem silnik pracuje głośniej, ale tylko przy bardzo dynamicznym wyprzedzaniu. Dźwięk jaki z niego się wtedy wydobywa jest dla mnie rasowy. Nie jest to żadne wycie. Skrzynia pracuje bardzo płynnie, a ponieważ nie musi szukać właściwych przełożeń, silnik natychmiast wchodzi na wymagane obroty. Uważam, że jest to znakomite urządzenie!
5,0
Układ jezdny
Dzięki nowej platformie samochód trzyma się drogi jak przyklejony. Jest naprawdę o wiele bardziej sztywny i nie wychyla się na zakrętach. Bardzo pewnie prowadzi się też podczas szybkiej jazdy na wprost przy dużych prędkościach. Nie ma żadnych drgań, ani niepewności w prowadzeniu. Przy tym komfortowo na nierównościach.
5,0
Karoseria
Na razie bez zarzutu, choć wielu kierowców narzeka na nowe, cienkie, ekologiczne lakiery. i związane z tym odbarwienia i zarysowania.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra, we wszystkie strony, poza tyłem, ale wtedy pomaga kamera cofania. Słupki C w każdym aucie są teraz rozbudowane.
5,0
Ergonomia
Bez zarzutu. Kierownica wysuwa się dalej niż w poprzednich modelach Toyoty. Na fotelu siedzi się niżej. Wszystkie przyciski pod ręką, we właściwych miejscach. Każdy, nawet bardzo wysocy kierowcy znajdą optymalną pozycję.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybka i wydajna klimatyzacja. Szybko osiąga wymaganą temperaturę. Bez zastrzeżeń.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez zastrzeżeń, choć trzeba pamiętać, że jest to samochód kompaktowy. Z tyłu nisko poprowadzony sufit, co oznacza, że komfortowo pojadą pasażerowie do 180 cm wzrostu.
3,0
Wyciszenie
To najsłabszy punkt tego auta. Słychać toczenie się kół, huk powietrza i hałas z bagażnika. Do 120 kim znośnie. Powyżej 120 km robi się bardzo głośno. Nie rozumiem, dlaczego Toyota tak oszczędza na wyciszeniu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Liczę na legendarną niezawodność Toyoty:) Przeglądy raczej tanie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód nie jest tani, ale daje bardzo bogate wyposażenie, szczególnie to wspierające kierowcę. Irytujący jest tylko brak Android Auto i Aple Car Play w modelach 2019. Obiecują aktualizację oprogramowania.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Skrzypiąca kierownica, Na gwarancji poprawiono osłonę silnika.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Stuki w przednim zawieszeniu. Zostało wymienione na gwarancji. Wadliwy element z fabryki. Choroba wieku dziecięcego.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Hybrid Dynamic Force 184KM 135kW
[l/100km]