Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla XII TS Kombi

WiesiekW, 4 lata temu
Silnik 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Corolla XII TS Kombi 1.8 Hybrid 122KM 90kW 2019-2022 - Oceń swoje auto
4,79
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Nadwozie bardzo mi się podoba. Auto wygląda bardzo dobrze. Wcześniej jeździłem identycznym Aurisem i Corolla wygląda znacznie lepiej. Ma też o wiele lepsze światła niż Auris.
Inne : Lepsze przednie oświetlenie niż w poprzednim Aurisie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Fatalnie zaprojektowane zasłona bagażnika. Dokładnie widać, co jest w bagażniku, pomimo zasłoniętej rolety. to jest absolutnie fatalne, jeśli używasz często bagażnika, przewozisz i zostawiasz w nim jakieś graty.
Inne : Na cholerę mi wielki ekran na środku konsoli, skoro na nim nic nie ma - tj. nie mogę go połączyć z telefonem, żeby np. wyświetlić 100 razy lepszą nawigację Google, czy skorzystać z innych apek. Nie rozumiem tego.
5,0
Całokształt
Wcześniej jeździłem "takim samym" poprzednikiem - Aurisem. Corolla jest o wiele ładniejsza, mam wrażenie, że lepiej wygłuszona, ma system ACC, który wręcz uwielbiam. Jeżdżę nią od niedawna, więc opinia jest raczej "na gorąco" niż poparta wieloletnimi obserwacjami. W stosunku do poprzednika Aurisa - lepsze przednie światła, mocniejsze, "ostro białe". W Aurisie podobał mi się bardziej "joystick" do skrzyni, niż klasyczny drążek w Corolli (oczywiście mowa o automacie). W Aurisie miałem schowek na okulary pod sufitem (przydatny np. na piloty do bram garażowych), w Corolli mi tego brakuje. Na plus w Corolli jest więcej systemów wspomagających kierowcę, wyświetlacz z większą ilością możliwości, ale nie wiem czy wnętrze Aurisa jakoś bardziej do mnie nie przemawiało. Jedna rzecz jest jednak fatalna z punktu widzenia codziennego użytkowania. To kombi ma tak zaprojektowaną roletę do bagażnika, że pomimo tego, że jest zasłonięty to i tak widać co w nim jest! To absolutnie koszmarne dla codziennego użytkowania tego bagażnika.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie mam zastrzeżeń. Wystarczająco dynamiczny, żeby szybko ruszyć, wyprzedzić. W połączeniu z bezstopniową skrzynią i baterią, komfort jazdy po mieście jest ogromny. Na trasie też daje radę. Bez problemu śmiga 140-180 na godzinę po autostradzie, albo i szybciej.
5,0
Skrzynia biegów
Tak przyzwyczaiłem się do bezstopniowej skrzyni, że nie jestem w stanie pomyśleć, że mógłbym w przyszłości jeździć bez niej. Wiele osób zarzuca, że auto "wyje" jak się długo przyspiesza, ale taki urok tego wynalazku. Wycie w rzeczywistości nie jest takie uciążliwe, jak go opisują. Mi zupełnie nie przeszkadza, a zalety skrzyni przysłaniają tego typu narzekania niezadowolonych.
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się wygodnie. Nie używam go wyczynowo lecz do pracy - wożenie czterech liter i przewóz drobnych towarów. Do takich zadań nadaje się bez problemu. Jest dobrze wyważone i nie tłucze się na dziurach jakoś szczególnie, a jednocześnie sprawia wrażenie w miarę sztywnego na płaskim.
5,0
Karoseria
Trudno powiedzieć czy ma jakieś mankamenty, bo przejechaniu 2200 km nadal jest jak nowa :) Natomiast linia nadwozia jest fantastyczna. Bardzo mi się podoba, ale to oczywiście subiektywne zdanie użytkownika.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie mogę się przyzwyczaić do tylnej szyby - w Aurisie jakoś mi się lepiej "patrzyło". Lusterka boczne są o wiele brzydsze niż w poprzedniku, a te mikroszybki w kącie bocznej szyby są straszne - nawet jeśli poprawiają widoczność, to ten "szpros" koło lustera jest wizualnie koszmarny. Światła przednie dają radę - są o wiele lepsze niż w Aurisie.
4,0
Ergonomia
Szybko się zaadaptowałem z Aurisa na Corollę, więc nie jest źle, ale w Aurisie uwielbiałem ten śmieszny joystick od skrzyni biegów, a w Corolli wielka gała do mnie nie trafia :) W dodatku zasłania ona przełącznik ECO/NORMAL/POWER. Te drobne mankamenty jednak w ogólnym rozrachunku nie stanowią jakiegoś problemu. Auto jest ergonomicznie zaprojektowane.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam wersję z dwustrefową klimą - wszystko działa, grzeje, wieje. Łatwy dostęp do funkcji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jestem drobnej budowy ciała, więc mieszczę się bez problemu. Dzieci nie narzekają. Kochanka też nie narzeka. Fotel dobrze trzyma, a zimą grzeje, kierownica regulowana. Jest ok.
4,0
Wyciszenie
Wydaje mi się, że Corolla jest lepiej wyciszona niż poprzednik Auris. Nie jest to Lexus, ale większość moich pasażerów przez kilka pierwszych minut w aucie pyta czemu silnik nie pracuje (bo jedziemy na hybrydzie). Ale tak czy siak jest przyzwoicie. No chyba, że prujemy 180 - wtedy już coś tam szumi :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie to jakieś 5,2l - czyli bajka. Póki co, nic prócz benzyny nie dokładam do tego samochodu, więc koszty są żadne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie jest to tanie auto, ale dużo płacimy za Hybrydę (realna oszczędność) i automat (bardzo wygodny). Jak kogoś nie stać, to zawsze powie, że auto za drogie. A jak go stać, to kupi to co mu się podoba i czego oczekuje od samochodu. Toyota spełniła moje oczekiwania dlatego uważam że stosunek cena i jakość jest na najwyższym poziomie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
2200 km - za mało, żebym mógł coś napisać. Nic się nie odkleiło, nic nie trzeszczy, wszystko działa. Zatem nie mam z nią żadnych problemów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
2200 km - za mało, żebym mógł coś napisać. Nic się nie odkleiło, nic nie trzeszczy, wszystko działa. Zatem nie mam z nią żadnych problemów.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 Hybrid 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Corolla XII TS Kombi