do tego auta trzeba się przyzwyczaić. Chodzi mi o napęd hybrydowy i skrzynię CVT. Pierwsze wrażania po przesiadce z "normalnego" samochodu raczej nie jest pozytywne. Ale po paruset km. jest już fajnie i zaczyna się lubić ten sposób pracy napędu. Jest bardzo płynny i oszczędny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Tylko 122 km. Do miasta ok. Im szybciej tym trudniej.
5,0
Skrzynia biegów
CVT z wszystkimi zaletami - płynność i wadami - wycie silnika przy gwałtownym przyspieszaniu.
5,0
Układ jezdny
Zaskakująco komfortowy i dobrze prowadzący się samochód.
5,0
Karoseria
Praktyczne kombi. Mnie się podoba.
Komfort
5,0
Widoczność
Normalna. Jest kamera cofania, która pewnie niektórym pomoże (ja wcześniej nie miałem i jakoś nie zawsze korzystam).
4,0
Ergonomia
Czytelność elektronicznego wyświetlacza mogłaby być lepsza. Cześć ikonek jest przesadnie małych. Ponadto wszystko OK.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
działa
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest OK
3,0
Wyciszenie
W nieście bardzo cicho, szczególnie gdy pracuje tylko silnik elektryczny ale przy wyższych prędkościach słyszeć szumy toczenia oraz silnika - nawet bardziej przeszkadzają hałasujące opony niż wszystko inne.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Rewelacja. W mieście poniżej 4 l maksymalnie 6,5 l na autostradzie przy 145 km/h.
4,0
Stosunek jakość/cena
około 100 KPLN. Szczególnie tanio to nie jest.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie bdb.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie bdb.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Hybrid 122KM 90kW
[l/100km]