Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla XII TS Kombi

lukider, 4 lata temu
Silnik 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 11 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Corolla XII TS Kombi 1.8 Hybrid 122KM 90kW 2019-2022 - Oceń swoje auto
4,50
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Największym pozytywem jest układ napędowy - silnik elektryczny + bezstopnowa skrzynia.
Silnik : Przyśpieszenie (ale do 80km/h. Powyżej nie ma szału. Ale poniżej na trybie normal lub sport, auto wystrzeliwuje jak z procy (mimo 11 sek do 100km/h - ten krótki "strzał" jest naprawdę genialny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Za głośno , nie jest to usterka ale jak na auto za stówę .. no mogłoby być lepiej i to sporo lepiej.
4,0
Całokształt
Auto bardzo fajne. Dałem ocene 4/5 tylko dlatego że wyciszenie pozostawia wiele do życzenia. Kupiłbym na pewno jeszcze raz. Zazwyczaj szukam pretekstu jak tu gdzieś po coś pojechać ;)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik choć słaby bo to tylko 100KM, wystarcza aby spokojnie dać radę na drodze. Oczywiście do wyścigów idealny nie jest.
5,0
Skrzynia biegów
jak to mówią: jedni nienawidzą drudzy kochają. Pierwszy raz gdy jechałem tym autem byłem zachwycony bezstopniowym rozwiązaniem. No i skończyło się tak że auto po 4 miesiącach kupiłem. Bałem się strasznie DSG , a zwykły automat jest za wolny. Ten nie dosyć że jest absolutnie komfortowy - nie ma żadnych szarpnięć, auto jedzie tak że nie można się do niczego przyczepić(nie może być już lepiej), to jeszcze masakrycznie szybki. Co prawda podczas wyprzedzania, silnik nieprzyjemnie wyje a obroty sięgają 5 tys i tak pozostają, jednak płynność wygrywa. W zasadzie start spod świateł to zawsze jesteśmy daleko z przodu bo nie ma opóźnienia przy zmianie biegów a obroty trzymamy na 2,5-3 tys.
4,0
Układ jezdny
Wcześniej miałem twardsze auto i tutaj na 17'' i trochę balonowych oponach + miękkim zawieszeniu szybkie pokonywanie zakrętów jest akurat mało komfortowe. Auto bardziej do wożenia się po mieście.
5,0
Karoseria
Na razie uwag nie mam. Za młody samochód. Karoseria nie odpada przy myciu na myjni z myjką ciśnieniową.
Komfort
5,0
Widoczność
jest ok. Kamera cofania wystarcza aby trafić gdzie trzeba
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką również nie mam uwag. W zasadzie jestem marudą, gdy coś jest nie tak od razu skacze mi ciśnienie i będę się wkurzał aż to zmienie albo naprawię. Tutaj po pół roku nic a nic mi nie przeszkadza, wszystko jest tam gdzie powinno, działa dobrze , miękko z wyczuwalnym klikiem, wszędzie sięgniemy. Mooooże odrobinkę czepię się przycisków szyb , które mogłyby być troszę bardziej wysunięte do przodu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez uwag.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
nie jest to największye auto . Dla kierowcy i pasażera obok jest i może ok z tyłu trochę gorzej.
2,0
Wyciszenie
Tu jest jednak słabo. o ile do prędkości 100 nawet 120 km/h można powiedzieć że jest nieźle. To powyżej jest już kiepsko. Szum powietrza przy lusterkach jest bardzo słyszalny. Ale same szumy powietrza / silnika to akurat mały problem. NAJWIĘKSZY i to jest jedyna rzecz która mnie rozczarowała , to szum opon. Czasami jest tak głośno że nie słychać własnych myśli . 90 i chropowata droga ... najlepiej się zatrzymać i wyjść na 10 minut. Jest maaasakra. Wcześniej jeździłem astrą i tam w ogóle nie było tematu nawierzchni (tam tylko silnik straszliwie wył). Tutaj generalnie jest bardzo dziwnie. Jadąć 90 , gdy jeszcze włączy się napęd hybrydowy i jedziemy po miękkiej i gładkiej nawierzchni, jest tak cicho że naprwdę sama przyjemność. Jednak gdy wjedziemy na chropowatą nawierzchnie i nieróną , głośność rośnie o 5 nawet 8 dB. Szkoda. Może opony pomogą ale teraz ich nie zmienie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie trudno powiedzieć. Spalanie jest małe 4.4 od nowości. Olej raczej drogi około 200 zł, co 15 tys km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie wiem czy dac 4 czy 5. Generalnie cena jest spora. Ale tutaj liczy się napęd hybrydowy i automat które razem dają niesamowity efekt. Jest tez kilka gadzetów na pokładzie, automatyczna klima (ktora dziala niezaleznie od silnika spalinowego - czyli mozesz stac 30 minut z wlaczona klima i silnik sie nie odpali ) , tempomat adaptacyjny i wspomaganie utrzymania pasa ruchu (wiec auto samo moze jechac jakis odcinek drogi - nie powiem ale przydatne ) Brakuje jednak HUD'a., android auto (chociaz to co jest obecnie jest ok - BT działa bez najmniejszych problemów-nawet bardziej niż sie spodziewałem, zestaw głośnomówiący również elegancko.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak awaryjnych sytuacji 11tys km.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek. 11tyskm.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 Hybrid 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
3,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Toyota Corolla XII

Liczba wpisów: 22

Toyota Corolla XII – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Toyota Corolla XII TS Kombi