Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla XII TS Kombi

Filip, 5 lat temu
Silnik 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Corolla XII TS Kombi 1.8 Hybrid 122KM 90kW 2019-2022 - Oceń swoje auto
4,57
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Rewelacyjne spalanie
5,0
Całokształt
Wcześniej jeździłem Octavią 2018- nieporównywalnie więcej miejsca pomimo bycia w tym samym segmencie, ale cała reszta w tej Corolli to bajka (jeśli chodzi o moje potrzeby)
Wrażenia
5,0
Silnik
Spod świateł można ruszyć bardzo dynamicznie
4,0
Skrzynia biegów
Jak to CVT- każdy musi sam spróbować. Nie ma co wymyślać. Trochę denerwuje, gdy się przyspiesza a akumulator jest słabo naładowany, ale jeśli jest dobrze naładowany to wszystko fajnie współgra ze sobą i nic nie "wyje" jak to znaFcy mówią
5,0
Układ jezdny
Bardzo przyjemnie się tym jeździ, aczkolwiek jeśli chodzi o zawracanie to muszę przyznać, że szału nie ma. Jest dosyć mało skrętny jak na takie autko.
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
Super. W połączeniu z czujnikami z przodu i z tyłu z pakietu Tech oraz oferowaną już w standardzie kamerą cofania trzeba być niezłym asem, żeby w coś przywalić
3,0
Ergonomia
Tutaj daję 3 gwiazdki, ponieważ w porównaniu do Octavi którą jeździłem Corolla ma bardzo małe schowki w drzwiach i brak schowka z przodu nad lusterkiem, którego osobiście dużo używałem. Do tego na początku miałem wrażenie, że wciąż siedzę zbyt wysoko, pomimo, iż fotel jest możliwie nisko już opuszczony, ale to kwestia przyzwyczajenia. Niestety nie mam skórzanej tapicerki, lecz muszę przyznać, że zwykła tapicerka jaka jest w Corolli jest bardzo dobrej jakości i jest w takim kolorze (niby czarny, niby szary), że nie widać żadnych ew. zabrudzeń w porównaniu do Skody
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajna klimatyzacja
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest to segment C, więc cudów nie ma. Dużo tutaj zależy od wzrostu. Znów muszę tu przyrównać Corolle do Octavi, ale Skoda to był taki samochód, w którym myślę, że 2 metrowiec dałby radę, lecz w Corolli- niekoniecznie. Przy moim wzroście 175 jest jak najbardziej ok.
4,0
Wyciszenie
Cudów nie ma, w końcu to segment C
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwisy jak przystało na segment C nie są drogie. Jeśli chodzi o spalanie to zrobiłem Corollą 20 000km z czego 98% to miasto. Nie mam lekkiej nogi, bardzo lubie startować spod świateł (fajne odczucie przez silnik elektryczny) i średnie spalanie z tego dystansu to 4,4l. Z moich obserwacji komputer myli się o 0,1l więc można przyjąć ten wynik za prawdziwy. Jak dla mnie- rewelacja. Dodam jeszcze, że zawsze jeżdżę w trybie ECO, ale jeśli chodzi o styl jazdy to nie jest on "dziadkowy"
5,0
Stosunek jakość/cena
Mam wersję Comfort hybrid+pakiet Style+pakiet Tech. Po 14% rababie (których już Toyota nie oferuje na zakup pojedynczej sztuki) cena jest uważam bardzo atrakcyjna. Jedyne, czego żałuje to brak skórzanej tapicerki, bo przy takim doposażeniu wersji Comfort niewiele brakuje do najbogatszej Executive.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Musiałem oddać auto na gwarancje ze względu na dziwne dźwięki dochodzące z lekko uchylonej szyby kierowcy podczas nierówności oraz skrzypiący fotel pasażera. Wszystko zostało naprawione.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 Hybrid 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Corolla XII TS Kombi 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Średni koszt przejechania 100 km
25,00 zł
5,3
l/100km
6,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Corolla XII TS Kombi