Inne
: Że udało mi się kupić jakikolwiek nowy samochód?
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Skrzynia biegów
4,0
Całokształt
Niewątpliwie najlepszą aktualnie propozycja wśród zdroworozsądkowych, nowych aut (bo kompaktowe auta to do bólu najbardziej kompromisowy wybór). To niestety dużo złego mówi o konkurencji, bo Corolla idealna nie jest. Jeszcze może tylko Ceed jest w stanie z nią powalczyć. Największa wpadka to RDZA. Tak, w nowym aucie pojawia się rdza i to w tempie które może zawstydzić Mazdę lub... Malucha. Niemiłą niespodzianka jest bardzo mały zbiornik paliwa, po zapaleniu się rezerwy wlewam max 37 litrów. Trzeba też liczyć się ze słabym wyciszeniem i brakiem schowków we wnętrzu. Widoczność do tyłu bardzo słaba.
Wrażenia
3,0
Silnik
Jest słaby. Ale ale pewno pracuje kulturalniej niż 3 cylindrowe propozycje konkurencji. Jeżeli potrzebujesz auta na trasy to wybierz tą wersję silnikową, bo przy jeździe autostradowej hybryda CVT pracuje na wyższych obrotach niż silnik z manualną skrzynią, a przy marnym wyciszeniu auta ma to duże znaczenie. Sam silnik 1.2 ma wtrysk bezpośredni, a więc za jakiś czas pojawia się problemy z odkładaniem się nagaru przy kolektorach dolotowych. Dodatkowo, ze względu na nowe przepisy dotyczące emisji spalin, w układzie wydechowym jest filtr GPF, który będzie generował problemy. Niby duży moment od samego dołu (turbina!) ale mocne wdepnięcie przy ruszaniu - np. gdy chcemy zdążyć przed nadjeżdżającym samochodem - nie sprawi że auto wyrwie do przodu tak jak miały to w zwyczaju wolnossące odpowiedniki. Takie czasy.
2,0
Skrzynia biegów
Pewnie to wina mojego egzemplarza, ale skrzynia haczy i jest nieprecyzyjna. Zestopniowanie OK.
4,0
Układ jezdny
Te cztery gwiazdki to może zbyt surowa ocena bo auto dobrze się prowadzi jak na przednionapędowe, ale zawieszenie wielowahaczowe z tyłu to nie wszystko. Komfort znośny na kołach 16 cali, oczywiście kosztem precyzji prowadzenia.
1,0
Karoseria
Rdza w kilkumiesięcznym aucie? A i owszem. Jak ktoś jest ciekawy, niech poszuka filmików na YouTube lub poczyta fora i grupę właścicieli na Facebooku.
Komfort
2,0
Widoczność
Do przodu ograniczona szerokimi słupkami A, na boki w miarę ok, do tyłu po prostu nie ma. Z tego powodu Toyota nawet w wersji podstawowej dodaje kamerę cofania, ale rozdzielczość obrazu jest słaba.
4,0
Ergonomia
Całkiem niezła, obsługa multimediów mogłaby być bardziej współczesna , ale dużym plusem są fizyczne przyciski większości ważnych funkcji.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobre. Tu nie mam na co narzekać.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ok, z tyłu nie najgorzej.
3,0
Wyciszenie
Słabe w porównaniu do konkurencji. Dłuższa jazda autostradą daje w kość.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Za wcześnie żeby oceniać nowe auto, spalanie znośne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kiedyś byłyby dwie gwiazdki, ale jako że konkurencja jest znacznie gorsza to padło na Corollę. Tak, kupowałem Excelem.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za dużo wpadek w nowym aucie. Dwie akcje serwisowe w 5 miesięcy od wyjazdu z salonu, haczaca skrzynia i nie zawsze dobre działanie multimediów.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedną gwiazdkę zabieram za skrzynię.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 Turbo D-4T 116KM 85kW
[l/100km]