Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla XII TS Kombi Facelifting

Marcin, 2 miesiące temu
Silnik 2.0 Hybrid Dynamic Force 196KM 144kW
Rok produkcji 2024
Przebieg: 143 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Corolla XII TS Kombi Facelifting 2.0 Hybrid Dynamic Force 196KM 144kW od 2022 - Oceń swoje auto
4,50
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Rewelacja. Zapas mocy i dynamika ogranicza stresujące sytuacje w trakcie jazdy. Do tego idealnie płynna skrzynia e-CVT.
Inne : Wreszcie dobrze działający aktywny tempomat. Nie gubi się nawet w deszczu. Fajna opcja nawet bez aktywowania tempomatu samochód sam umie zwolnić kiedy poprzedzający samochód zwalnia.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Irytujące wyłącznie powiadomienia o przekroczeniu prędkości tzw. ISA. Za każdym jeżeli nie chcemy słuchać uciążliwego pipczenia trzeba głęboko w menu to wyłączać. Powinno to być dostępne np. na tablecie albo pod przyciskiem na kierownicy.
4,0
Całokształt
Samochód przyjemny, dynamiczny i mega oszczędny biorąc pod uwagę moc i osiągi. Do ideału brakuje lepszego wyciszenia i zabezpieczenia antykorozyjnego.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mocny, dynamiczny a przy tym bardzo oszczędny. Przy takim zapasie mocy nie ma potrzeby wkręcania go na wysokie obroty. Jeżeli już to są to krótkie chwile kiedy słychać słynne wycie. Mierzyłem z ciekawości elastyczność to 60-100km/h wychodzi 4s, a 80-120km/h ~ 5s. Normalnie jeździmy praktycznie w ciszy bo silnik z racji większego akumulatora uruchamia się rzadko i dosłownie na chwilę. W trasie przy 120km/h na tempomacie ma ~ 1300obr/min.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia bardzo dobrze przenosi napęd na koła. Nie szarpie. Samochód porusza się idealnie płynnie. Z racji braku strat mocy w e-CVT przyspieszenie jest natychmiastowe bez względu na prędkość. Miny gniewnych i szybkich bezcenne:)
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie w sam raz ani nie za twarde ani nie za miękkie. Przez to samochód prowadzi się bardzo pewnie nawet przy dużych prędkościach, a zarazem komfortowo pokonuje wszelkie nierówności.
4,0
Karoseria
Oprócz całkowitego braku zabezpieczenia podwozia przed korozją reszta jest OK. Wreszcie dodali czujnik braku płynu do spryskiwaczy.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra w każdym kierunku. Dodatkowo kamera cofania i czujniki oraz stado asystentów ułatwiają wszelkie manewry. Chociaż kamera mogłaby być lepszej jakości szczególnie w nocy.
4,0
Ergonomia
Jest OK. Nie ma problemu z zajęciem wygodnej pozycji za kierownicą. Plus za regulację fotela pasażera na wysokość. Miejsca jest pod dostatkiem dla 4 dorosłych osób. Jedynie przyciski po lewej stronie kierownicy mogłyby być lepiej widoczne. Na minus brak schowka na okulary.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzację można uruchomić zdalnie. Super sprawa zarówno w lato jak i teraz. Wystarczy 5 min i wsiadamy do komfortowego wnętrza. Do tego błyskawiczne nagrzewanie się samochodu. Wystarczy przejechać 1km i mamy ciepłe powietrze. Do tego podgrzewane fotele i kierownica oraz wreszcie nawiew na tylne siedzenia dopełniają komfortu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodnie mogą podróżować 4 dorosłe osoby. Bagażnik z podwójną podłogą sprawdza się w codziennej eksploatacji. Jak trzeba bez problemu wchodzą do niego 4 koła bez potrzeby składania oparć. Elektryczna klapa bagażnika którą można otworzyć gestem nogi bądź pilotem to bardzo wygodne rozwiązanie kiedy dwie ręce mamy zajęte. O dziwo mamy też koło dojazdowe zamiast zestawu "teoretycznie" naprawczego.
3,0
Wyciszenie
Po mieście jest całkiem przyjemnie. Natomiast poza miastem do wnętrza przez nadkola. drzwi , podłogę i cienkie szyby wdziera się jednostajny głośny szum który się wzmaga na bardziej chropowatej nawierzchni. Jest to uciążliwe tym bardziej że nie słychać silnika a szumy od wiatru też są znikome. Jedyna rada wyciszenie. Zrobiłem i polecam każdemu. Teraz jazda jest naprawdę przyjemna. Można spokojnie rozmawiać nawet przy dużych prędkościach no i radio gra o klasę lepiej, a pracy zawieszenia praktycznie nie słychać. Można odpocząć w trakcie podróży.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto 3.5-4.5 /100km Krajówki 4.0-4.4 l/100km Ekspresówki 4.8-5.5 l/100km Autostrady 5.7-6.5 l/100km Z 10 tys. średnie spalanie mam 4.5l.100km
4,0
Stosunek jakość/cena
Tanio nie jest ale za to dostajemy samochód łączący niezawodność, dynamikę i oszczędność. Nie znalazłem na rynku 200KM które by spełniały te warunki. Jeżeli ktoś chce jeździć dłużej to polecam zabezpieczenie karoserii oraz wyciszenie podłogi ,drzwi i nadkoli.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymiana skrzypiącej poduszki pod silnikiem. Wyszła jakaś wadliwa seria. U kolegi też to wymieniali.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak i niech tak pozostanie jak w moich poprzednich 3 toyotach.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Hybrid Dynamic Force 196KM 144kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
4,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Toyota Corolla XII

Liczba wpisów: 23

Toyota Corolla XII – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Toyota Corolla XII TS Kombi Facelifting