Ocena kierowcy - Toyota Corolla XII TS Kombi Facelifting
nabrany na GR Sport,
4 miesiące temu
Silnik 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Rok produkcji 2023
Przebieg:
7 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
2,64
35% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Układy wspomagania kierowcy, kierownica, LED-owe światła
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Akumulator 12 V
3,0
Całokształt
Słabe auto z wielką ilością drobnych mankamentów. Ale najgorsze - zawodne. Po 5 miesiącach i 6 tys. km padł akumulator 12 V 45Ah, żeby było śmieszniej - Varta. Przeczy to reklamowym bajkom o ,,niezawodnej Toyocie".
Wrażenia
4,0
Silnik
Chyba najlepszy element samochodu . Jednak podróż autostradą na wakacje zabija mit ,,oszczędnej hybrydy". Powyżej 7 l/100km. Oszczędny jest tylko do jazdy na zakupy, w miejskim/podmiejskim ruchu
2,0
Skrzynia biegów
Opisywana jako cud techniki wyje głośno. Tryb SPORT zabija złe wrażenia
3,0
Układ jezdny
Nawet jadąc drogą jak stół czuję koła na kierownicy. Koła obute w najlepsze najcichsze opony
3,0
Karoseria
Spasowanie elementów karoserii każe zapytać : Czy w angielskiej fabryce istnieje kontrola jakości ?
Serwis ASO nie reguluje drzwi ,,bo nie mamy blacharzy"
Komfort
3,0
Widoczność
Duże lusterko wsteczne i ekran multimediów ponad linią deski ograniczają pole widzenia nadjeżdżających/wychodzących z prawej. Dla osób niskich dramat. Do tyłu kamera cofania i duże lusterka wsteczne.
3,0
Ergonomia
Fotele zaprojektowane ,,pod Azjatów", krótkie, niskie siedzisko kierowcy. Manualna regulacja (w drogiej wersji ) dopełnia poczucia zawodu
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa szybko, wentylacja również. Ogrzewanie foteli przednich jest i działa. Ogrzewanie słabo radzi sobie z zaparowanymi szybami
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tylko kierowca może narzekać na podłokietnik, którego ,,składanie" to test na cierpliwość, podobnie jak żaluzji bagażnika
1,0
Wyciszenie
Z braku jakiegokolwiek wyciszenia nie mogę napisać cokolwiek
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To jest tani samochód dla kierowców na aplikacje albo służbowy, ale tylko ,,po mieście". Inaczej nie odczujesz dobrodziestwa hybrydy.
2,0
Stosunek jakość/cena
Z każdego detalu wyziera tandeta, zaś żle spasowane drzwi mają wszystkie toyoty. To tego poważne usterki od pierwszego miesiąca.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wielkie problemy z każdym ,,drobiazgiem". Dopiero za 4-tą wizytą w ASO udało się prawidłowo wyważyć koła (oryginały Toyoty)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po kilku miesiącach padł akumulator 12 V 45 Ah. Po tym jak Toyota ogłosiła, że problem aku 12 V ,,został rozwiązany"
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Hybrid 140KM 103kW
[l/100km]