Ocena kierowcy - Toyota Corolla XII TS Kombi Facelifting
Polisz drajwer,
5 miesięcy temu
Silnik 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Rok produkcji 2024
Przebieg:
4 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
2,86
30% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Jeździ, mało pali
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Wibracje karoserii przy większych prędkościach, ASO nie potrafi znaleźć przyczyny (2 stacje ASO)
3,0
Całokształt
Jeżdżę piąty miesiąc i nie mogę uwierzyć, że Toyota nie zrobiła nic w kwestii wyciszenia nadwozia, regulacji foteli ani sprzętu audio. Oprócz hałasu odczuwanego już od 80km/h na specjalne ,,wyróżnienie" zasługują szyby, które rysują się byle drobinką, a nawet przy nieumiejętnym myciu. Podobnie lakier, któremu nie pomaga nawet profesjonalna powłoka ceramiczna. Do tego ,,zabezpieczenie" podwozia osłonami z ,,filcu" które pomogą rozwijać się korozji. Generalnie to samochód dla taksówkarzy, kierowców z aplikacji itd. To idealny samochód na dojazdy do pracy przez zatłoczone miasto. Jeżeli wyjedziesz na autostradę doznasz szoku poznawczego - jak Toyota może naklejać na szybie ,,Nr 1 na świecie" ?
Wrażenia
4,0
Silnik
Niezawodny, oszczędny. Nieznośny zapach benzyny przy każdej kontroli poziomu oleju . Tak ma być.
3,0
Skrzynia biegów
Nadal głośna, ponoć mniej niż poprzednia wersja. Trzeba nauczyć się ,,zarządzać hałasem"
3,0
Układ jezdny
Na miejskich dziurach daje radę, ale przy prędkości ponad 100km/h na autostradzie czuję, że koła żyją swoim życiem. Na drogach lokalnych układy LTA i LDA usiłują wyrwać kierownicę - trzeba nauczyć się z tym jeździć, albo wyłączyć.
2,0
Karoseria
Obejrzałem ze 20 egzemplarzy, bo nie mogłem uwierzyć, że Anglicy tak ,,spasowują" elementy karoserii, szczególnie drzwi i uszczelki. Dramat. Do tego ZERO wyciszenia.
Komfort
3,0
Widoczność
Duże lusterka, kamera cofania, ale tylna szyba przyciemniana a do przodu widok przysłaniają słupki i duży moduł czujników i kamery. Niskim kierowcom przesłania ekran nawigacji/audio
3,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, tylko regulacja fotela kierowcy we wszystkich wersjach niżej Executive to skandal. Zwijanie rolety bagażnika w kombi to test na żelazne nerwy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Panel klimy/wentylacji oddzielony od reszty, więc plus dla Toyoty. Wszystko działa super dopóki nie przydarzy się gwałtowne zaparowanie szyb .
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest dosyć przestrzeni nawet dla wysokiego kierowcy. Natomiast z tyłu kanapa jest wyprofilowana dla dwóch pasażerów. Więc podróże w pięć osób raczej na krótkich odcinkach.
1,0
Wyciszenie
Nie ma żadnego wyciszenia, więc nie ma o czym pisać
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jazda hybrydą jest specyficzna, trzeba się nauczyć jeździć. A wtedy 3,5-4 l/100km benzyny E10
3,0
Stosunek jakość/cena
Generalnie samochód nowoczesny, oszczędny, jednak słabo wykonany, miejscami prymitywny.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Irytujące drobiazgi urastają do rangi wielkich, ponieważ ASO Toyoty ich nie usunie.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nawet drobna usterka powoduje dramat, bo ASO Toyoty to jest dramat
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Hybrid 140KM 103kW
[l/100km]