Ocena kierowcy - Toyota Corolla XII TS Kombi Facelifting
Bober,
9 miesięcy temu
Silnik 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Rok produkcji 2023
Przebieg:
26 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
3,36
18% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
2,0
Całokształt
Ogólnie średniak , prowadzi się przeciętnie , jest w miarę wygodne i przestronne, hałas dokuczliwy powyżej 90km/h przy 140 nie znośny . Do przekładni trzeba się przyzwyczaić i zwyczajnie nauczyć się umiejętnie operować gazem - wtedy można zredukować znacznie wycie. Ale...no właśnie, ale.
Elektronika, zabezpieczenia tego auta i jego system multimedialny to jest porażka.
Zacznijmy od próby uruchomienia auta. Czasem siedzę w samochodzie i powtarzam sekwencję uruchomienia i nic. Bo Toyota dorzuciła jakieś gówno zabezpieczające przed kradzieżą. Trzeba szukać kluczyka przy którym jest pilot z przyciskiem i kombinować, żeby wyskoczył napis na wyświetlaczu "ready".
Otwieram auto bez kluczyka i to nagle zaczyna wyć. I kuźwa wyje i wyje i znowu kluczyk trzeba wyciągać i próbować wyłączyć to wycie. Bo przecież za jednym naciśnięcie się nie wyłączy. To po co ten dostęp bezkluczykowy? Stacja multimedialna i telefony na androidzie - mega kicha w wykonaniu Toyoty mozna śmialo stwierdzić jeden z najgorszych . Telefonu na androidzie nie można połaczyć bezprzewodowo w funkcji androidauto. Jeśli mieliśmy połączony telefon bezprzewodowo przez bluetooth i chcemy korzystać z andridauto, to oprócz podłączenia kabla musimy wejść w ustawienia multimediów i zmienić ręcznie funkcje telefonu z "telefonu" na "androidauto". Jeśli opuściliśmy samochód, który został w takiej konfiguracji, to po ponownym uruchomieniu, bez kabla telefon nie połączy się po bluetooth z multimediami, trzeba przeklikiwać w ustawieniach. W trakcie rozmów telefonicznych potrafi zginąć dziwięk - nie słychać mnie, nie słychać mojego rozmówcy. Czasem pomaga wyłączenie na chwilę bluetootha w telefonie. Ale najczęściej trzeba zatrzymać auto i uruchomić je ponownie. Wiem, że co do multimediów i współpracy ich z telefonami na Androidzie Toyota ma setki zgłoszeń od użytkowników ( mówię o Polsce i o Corolli poliftowrej) i jak na razie nic się nie dzieje.
. Sytem Toyoty nie umywa się do tego z VAGa, który był już dosyć stary w momencie debiutu obecnej generacji (były posiadacz golfa 7 )Toyoty. Między VW a Toyotą, przez dwa miesiące jeździłem nowy Focusem po lifcie i w tym przypadku system multimedialny to była petarda w porównaniu do Toyoty. Gdybym miał wydać swoje osobiste pieniądze na nowe auto to nie wiem czy bym kupił Corolle. Nie zdołała mnie na 100% przekonać do siebie a raczej zrazić i to skutecznie , Co gorsza auto nowe a na podwoziu pierwsze oznaki korozji nawet pod maską się znajdzie tragedia a mamy 2024r a oni dalej nic z tym nie zrobili .
Wrażenia
4,0
Silnik
2,0
Skrzynia biegów
3,0
Układ jezdny
3,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Hybrid 140KM 103kW
[l/100km]