Ocena kierowcy - Toyota Corolla XII TS Kombi Facelifting
Emigrant VAG,
8 miesięcy temu
Silnik 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Rok produkcji 2023
Przebieg:
3 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,57
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
: Po przesiadce z Audi nie spodziewałem się rewelacji. A jednak zawieszenie Toyoty daje radę na dziurawych polskich drogach lokalnych i dziurawej A4
4,0
Całokształt
Samochód Toyota Corolla Kombi HB TS 1,8 stworzony dla poszukujących samochodu niezawodnego, praktycznego, bardzo oszczędnego i wygodnego . Wystawiłem tylko 4 gwiazdki za całokształt z dwóch powodów : Manualnej regulacji fotela kierowcy w wersji GR Sport, oraz pokrywy podnoszonej ręcznie i podtrzymywanej ,,patykiem" z drutu. Jeżeli szukasz samochodu na dojazdy do pracy, na wypady za miasto, praktycznego, niezawodnego i taniego w eksploatacji - Toyota Corolla Kombi jest dla Ciebie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Oszczędny, cichy, niezawodny
5,0
Skrzynia biegów
Najnowsza wersja e-CVT mod. 2024 działa perfekcyjnie. Słyszalna jedynie w trakcie gwałtownego przyspieszenia
4,0
Układ jezdny
Silniki (spalinowy + elektryczny) dają radę, mimo iż razem dają ,,tylko" 140 KM. Skrzynia e-CVT słyszalna tylko w chwili gwałtownego przyspieszania. Natomiast wciśnięcie pedału gazu ,,w podłogę" generuje moment i przyspieszenie godne sportowej bryki (szczególnie od 60 do 100km/h)
4,0
Karoseria
Niewiele stalowych elementów (pokrywa silnika z aluminium, pokrywa bagażnika w TS z kompozytów, więc mniej powodów korozji. Niski Cx, więc mniejsze szumy niż w Cross i niższe spalanie. Słabe wyciszenie nadkoli.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko widzisz, a to czego nie widzisz masz na ekranach tablicy zegarów i audio/nawigacji. Radar, kamery i czujniki zrobią za Ciebie ,,wszystko" (żart). Warunek - musisz kupić pakiet TECH albo Dynamic
4,0
Ergonomia
Świetne fotele w wersji GR Sport , jedyny minus - manualna regulacja, jedynie reg. odcinka lędźwiowego elektryczna. Świetna kierownica, świetny uchwyt dźwigni automatu.Cała reszta na swoim miejscu, masz pełną kontrolę, zero stresu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wielki plus za pozostawienie panela sterowania klimą i nawiewem poza panelem dotykowym. Sprawne i błyskawiczne ogrzewanie/wentylacja. Podgrzewane fotele + podgrzewana kierownica. Coś jeszcze można podgrzewać ?
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla wysokiego kierowcy w wersji z fotelami GS Sport jest wystarczająca. Również wysoki pasażer na tylnym siedzeniu nie ma powodu do narzekań. Fotele wygodne, komfort podróżowania wysoki
4,0
Wyciszenie
Nie słychać silników, spalinowego ani tym bardziej elektrycznego. Jedynie szum opon. Stąd morał : wybieraj opony o najniższym hałasie (69 dB)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo niskie koszty eksploatacji, pod warunkiem opanowania trudnej sztuki (tak tak) jazdy hybrydą. Pomaga w tym wizualizacja pracy zespołu hybrydowego na ekranie audio/nawigacji oraz tablicy zegarów (opcja do ustawienia)
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód wykonany doskonale, zawieszenie na dziurawej drodze tłumi dziury i nierówności, zaskakująco dobrze. Układy wspomagania kierowcy działają skutecznie, rozpoznawanie znaków i zagrożeń też. Stwierdziłem dwie żenujące wady - manualne fotele i pokrywa silnika ,,na patyk" (pręt stalowy)). Jedną mniejszą - słyszalne szumy toczenia przy większych prędkościach.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do tej pory (ok 3 tys km) żadnych usterek. Żadnych.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero usterek jak na razie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Hybrid 140KM 103kW
[l/100km]