Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla XII TS Kombi Facelifting

Łukasz, 9 miesięcy temu
Silnik 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Corolla XII TS Kombi Facelifting 1.8 Hybrid 140KM 103kW od 2022 - Oceń swoje auto
3,57
13% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy
3,0
Całokształt
Generalnie auto ekonomiczne ale przy bardzo delikatnej jeździe. Bardzo słaba jakość lakieru. Dobrze spasowane elementy wnętrza. Bardzo głośny na trasach szybkiego ruchu, idealny do miasta. Mało ergonomiczna pozycja za kierownicą dla osoby ok 176cm. Biorąc pod uwagę cenę auta oraz ogólne spalanie na trasie w tym beznadziejne wyciszenie drugi raz nie kupiłbym tego auta. Jak ktoś jeździ tylko po mieście to warto się zastanowić bo spalanie poniżej 5l w mieście zimą.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik w tym samochodzie do dynamicznych nie należy w mieście jest ok ale na trasie brakuje mocy. Przy wkręcaniu na obroty jest głośny. W zakresie niskich obrotów w polu eko jest cichy. Powyżej 130km/h jazda to męczarnia. To jest ta sama jednostka co we wcześniejszych wersjach więc jest szansa, że będzie mało awaryjny. Na autostradzie przy temperaturze zewnętrznej ok 0 stopni przy prędkości ok 140-150 km/h pali średnio 8l/100km.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa płynnie nie czuć zmiany przełożeń. Specyfika napędu dla tej skrzyni przy przyspieszeniach wymusza wysokie obroty silnika co powoduje że cały napęd jest głośny. W mieście jeździ się super przy niższych obrotach jazda jest płynna i względnie cicha. Powyżej 110km/h robi się już bardzo głośno.
5,0
Układ jezdny
Układ kierowniczy jest bardzo dobry, nie czuć na kierownicy żadnych nierówności drogowych przy felgach 18". Zawieszenie w standardzie jest dość miękkie ale komfortowe nie buja aż tak mocno na zakrętach. Wspomaganie kierowania przez elektronikę jest bardzo dobre samochód sam jedzie idealnie w środku pasa. Trzeba co pewien czas dotknąć kierownice aby system działał bo ze względu bezpieczeństwa sam się wyłącza.
2,0
Karoseria
Jakość wykonania poprawna aczkolwiek w mojej wersji drzwi nie były idealnie spasowane oraz tylny zderzak lekko odstawał po lewej stronie. Jakość lakieru bardzo słaba jedna większa trasa drogą szybkiego ruchu i już odprysk na masce od kamienia z auta który jechał z przodu, kolor lakieru srebrny a podkład czarny więc widać.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest dobra, aczkolwiek jak się bliżej podjedzie pod światła pod linie to osoba mojego wzrostu 176cm musi już się mocno wychylać do szyby bo nie widać świateł. Lusterka boczne bardzo dobrze pokazują otoczenie pojazdu. Szyba tylna również jest dobrze widoczna.
3,0
Ergonomia
Przyciski oraz pokrętła na konsoli środkowej od klimatyzacji i wentylacji bardzo dobrze są rozmieszczone brakuje mi natomiast pokrętła do zmiany głośności od systemu multimedialnego są tylko przyciski. Sterowanie z kierownicy tylko do cyfrowego kokpitu niestety nie można sterować ekranem środkowym. Przyciski od regulacji szyb są dla mnie za blisko środka drzwi nie są podświetlane, wieczorem zdarzyło mi się nie raz włączyć blokadę otwierania drzwi zamiast otwarcia okna. Podłokietnik przy maksymalnym wysunięciu trudno się otwiera w skrajnym położeniu jest przycisk do jego otwierania. Bagażnik bardzo dobrze zagospodarowany nie mam uwag. Nie mogę znaleźć poprawnej pozycji za kierownicą przy moim wzroście 176 jak mam poprawnie ustawiony fotel względem kierownicy to strasznie mnie boli odcinek lędźwiowy kręgosłupa po trasie ok 100km. Przy pochyleniu lekko fotela na 'leżąco' jest lepiej ale kierownica za mało się wysuwa i dłonie mam za daleko jak przysunę fotel to kolana dotykają tworzywa pod kierownicą.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jazda zimą w trybie elektrycznym to brak ogrzewania, samochód praktycznie nie grzeje tylko to co zostało nagrzane silnikiem spalinowym. Generalnie samochód nagrzewa się szybko ale przy mrozach czuć brak grzania podczas jazdy na elektryku. Klimy nie testowałem. Super opcja uruchomienia samochodu telefonem i włączenia ogrzewania działa bez problemu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni na nogi jest sporo z przodu oraz z tyłu.
2,0
Wyciszenie
Samochód w mieście cichy. Powyżej 110km/h robi się głośno. Powyżej 130km/h jazda to męczarnia. Słychać mocno opony oraz silnik.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie miałem jeszcze wydatków samochód jest na dotarciu, ciężko mi się wypowiedzieć. Wersja z silnikiem 1.8 jest najmniej awaryjna.
3,0
Stosunek jakość/cena
Samochód zdecydowanie za drogi za wersję z pakietem GR Sport płaciłem 141000 brutto.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak problemów. Czasami wiesza się system multimediów przy uruchomieniu auta ale to drobiazg.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 Hybrid 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Corolla XII TS Kombi Facelifting