Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla XII Sedan

J23, 2 lata temu
Silnik 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Toyota Corolla XII Sedan 1.8 Hybrid 122KM 90kW 2019-2022 - Oceń swoje auto
3,14
23% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
2,0
Całokształt
Wcześniej jeździłem 4 lata octavia z 2017 2.0 diesle (180000km przejechane. Corolla 1.8 hybrid mam od paru tygodni (przeleciałem 10500km). Auto bardzo przeciętne na trasy poza miasto, na dłuższe podróże (zwłaszcza drogami eks i autostradami) nie nadaje sie absolutnie zupełnie. Poziom hałasu jest dramatycznie wysoki - już przekraczając setkę jest ok. 85db i potem tylko rośnie. No sorry ale w moim starym nissanie note z 2011 jest ciszej albo tak samo… Hałas potęguje dodatkowo skrzynia bezstopniowa (jej wycie przypomina mi wkrętarkę albo mieszadło do farb jak obroty wysokie). Spalanie dupy nie urywa - po mieście owszem maleńkie, ale w trasie w normie a na drogach eks i stradach wyższe niż w klasycznych.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dynamika daje radę, zwłaszcza po mieście. Przy prędkościach 70-100 przeciętna. Powyżej muli w postępie geometrycznym…
3,0
Skrzynia biegów
Spisuje sie bdb po mieście. Akceptowalne zachowanie do ok. 90km/h. Powyżej generuje duże natężenie nieprzyjemnych dźwięków.
4,0
Układ jezdny
Bardzo poprawny w każdych warunkach. Trudno sie czegoś przyczepić ale tez wyjątkowo sie nie wyróżnia. Jednak ze wszystkich ocenianych elementów ten jest najlepszy.
3,0
Karoseria
Karoseria jak karoseria, nic nie trzeszczy ale tez i zamykanie drzwi czy bagażnika to metaliczny, tandetny dźwięk.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zarzutu , ze względu na sedan, minimalnie gorsza do tylu przez szybę.
4,0
Ergonomia
Kwestia przyzwyczajenia, ekran centralny mógłby być niżej. Jest poprawnie choć bez polotu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa poprawnie ale ze sporym opóźnieniem reakcji.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód ok, może nawet lepiej niż przeciętna. Tył zdecydowanie mało miejsca nawet dla mniejszych ludzików.
1,0
Wyciszenie
Dramat. Pod tym względem najgorsze z aut jakim jeździłem więcej niż kilkanaście tys km. Corolla jest gorsza niż mazda 3 1,6 diesel, Nissan Juke 1.6 benz. Nissan Note 1,4 benz, Opel Astra benz 1,4 125km, skoda octavia 2,0 diesel 150km. Trasa dłuższa niż 100 km tym autem to mordęga.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
O naprawach się nie wypowiem (za krótko i nie było) ale zakup droższy niż auta konwencjonalnego a spalanie wcale nie powala (chyba ze tylko w mieście)
3,0
Stosunek jakość/cena
Nie kupiłbym ponownie. Wolałbym dopłacić do czegoś innego choć konwencjonalnego- zreszta to ze jest to auto hybrydowe a w cenie jak auta konwencjonalne u konkurencji swiadczy ze zaoszczędzili. Na wyciszeniu na pewno, na czy jeszcze? Okaże się..
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie oceniam
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie oceniam

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 Hybrid 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Corolla XII Sedan 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Średni koszt przejechania 100 km
25,00 zł
5,3
l/100km
6,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Corolla XII Sedan