Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla XII Sedan

MM, 5 lat temu
Silnik 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Corolla XII Sedan 1.8 Hybrid 122KM 90kW 2019-2022 - Oceń swoje auto
4,71
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny
4,0
Całokształt
Generalnie niezły samochód. Porównuję do pojazdów z których korzystałem w ostatnich latach (Ford Focus od 2011 do 2015, Opel Astra od 2015 do 2019). Lepiej wyciszony (na pewno w porównaniu do Astry), podobne przyspieszenie, dobra jakość wykończenia, więcej funkcji użytkowych, ale to nowsza generacja samochodu i tak powinno być.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dobra dynamika, niezłe przyspieszenie (tego się obawiałem decydując się na hybrydę). Silnik nieco głośny ale jest to raczej wina braku wyciszenia komory silnika od strony maski (tutaj Toyota się nie popisała, koszt byłby niewielki a komfort jazdy wyższy).
4,0
Skrzynia biegów
Przy dynamicznym przyspieszaniu wchodzi na wysokie obroty, przez co silnik jest nieco głośny i pojawia się wrażenie ślizgania sprzęgła (ten typ skrzyni tak ma). Po 2 tygodniach jazdy można się przyzwyczaić.
5,0
Układ jezdny
Precyzyjny, dużo systemów wspomagających kierowcę. Duży plus dla Toyoty.
5,0
Karoseria
Wg mnie bardzo nowoczesna i ładna linia pojazdu. Widzę sporo zapożyczeń z Lexsusa. Samochód dosyć niski. Brakuje mi systemu szybkiego montażu belek dachowych (miała to Astra i bardzo sobie chwaliłem).
Komfort
4,0
Widoczność
Samochód dosyć niski, przy moim wzroście (ok 185 cm), muszę nachylać się do przodu, żeby widzieć zmianę sygnalizacji świetlnej.
5,0
Ergonomia
Duży plus dla Toyoty, wszystko na swoim miejscu. Obsługa kokpitu i elementów wyposażenia intuicyjna i pod ręką. Osobiści podoba mi się stylistyka wnętrza i jakość zastosowanych materiałów (miękkie tworzywa sztuczne i sporo elementów tapicerowanych). Świetnie wyprofilowane fotele z modną stylistyką tapicerki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajna klimatyzacja, na plus dodatkowe nawiewy na tylną kanapę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca w środku nie brakuje, choć przy dużym wzroście samochód wydaje się nieco za niski (dach ma się zaraz nad głową). Sporo miejsca na nogi w tylnym rzędzie foteli.
5,0
Wyciszenie
Samochód bardzo cichy przy jeździe na silniku elektrycznym. Generalnie pojazd nieźle wyciszony, brakuje jedynie maty wyciszającej na masce komory silnika.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki co średnie spalanie 4,3 L/100 km (jazda zarówno po mieście i w trasie).
5,0
Stosunek jakość/cena
Dobra cena biorąc pod uwagę silnik hybrydowy, automatyczną skrzynię biegów i dodatkowe wyposażenie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak usterek. Jedyne co to dziwi mnie brak możliwości regulacji wysokości fotela kierowcy gdy się na nim siedzi (fotel poddaje się regulacji gdy nie jest zajęty). Generalnie fotel opuszczony jest maksymalnie w dół ale gdy chcę nieco podnieść to muszę wyjść z samochodu (wówczas działa bez problemu). Zgłoszę przy pierwszy przeglądzie bo chyba coś jest z tym nie tak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 Hybrid 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
4,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Corolla XII Sedan