Zwykłe auto w tych niezwykłych czasach. Kiedy wszyscy pchają turbo lub/i 3 cylindry tu mamy zwykły silnik. Bez turbo, bez dwumas, bez problemowy. Auto można określić najlepiej jako oszczędne. Spala normalnie, trzyma wartość, jest bezawaryjne, nadaje się do LPG. Czyli cały czas oszczędzamy. Ma też swoje minusy : jest głośne powyżej 120km/h i trzeba je zabezpieczyć dodatkowo antykorozyjnie. Ja sobie wygłuszyłem nadkola i woskowałem podwozie. Teraz jest miodzio. Mam przejechane teraz 70tyś km.
Wrażenia
5,0
Silnik
Rewelacja bo się nie psuję! Działa na łańcuchu! Można założyć LPG! Przy 90 km/h pali 5l ! Rozpędza auto do 100 w 10s! Części w niskich cenach(filtry,pompa wody itp)! Nie będzie już takich silników.
4,0
Skrzynia biegów
Jest dobra, ale czasem wsteczny trzeba na 2x zapinać.
5,0
Układ jezdny
Tu jest rewelacja. Oprócz silnika to zawieszenie jest największą gwiazdą. Komfortowe, dobrze trzyma auto, dość cicho wyłapuje dziury. Po prawie 70tys nic nie było ruszanie w zawieszeniu. Sprawność amorów na ostatnim przeglądzie między 79% - 76%.
4,0
Karoseria
Lakier: słabo jak w każdym nowym aucie. Ekologia. Małe ryski i odpryski. Kiedyś było lepiej. Lakier ma około 100-120 mikronów. Całe progi są osłonięte plastikami(z odpływami oczywiście), to jest spoko.
Komfort
5,0
Widoczność
Spore lusterka boczne, kamera cofania. Widać prawie wszystko. Dla mnie jest na piątkę.
5,0
Ergonomia
Klima sterowana oddzielnie fizycznymi przyciskami i pokrętłami. Bez patrzenia zmieniam temperaturę. Android Auto i Car Play. Wysoko wyświetlacz, a nie jak w Vag na wysokości kolan.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo sprawnie. Mam włączoną na eko, a i tak szybko schładza/grzeje.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu nad głową trochę mało miejsca, ale to jak mamy powyżej 180cm. Siedzisko też mogło by być z 3cm dłuższe. Trzeba się przyzwyczaić.
3,0
Wyciszenie
Lipa trochę. Do 120km/h idzie wytrzymać. Ja sobie wygłuszyłem nadkola i jest już dobrze. Koszt nieduży.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Idealnie. Po to jest Toyota. Raz kupujesz i masz spokój. Nic się nie zepsuło. Z tą korozją też przesadzają. Widziałem od spodu 3 Toyoty Corolle z 2019r (czyli już 5latki), miały lekkie naloty na śrubach, niektórych spawach (elementy zawieszenia) i punktowo jakieś kropki na płycie podłogowej(od kamieni pewnie). Jednak bez tragedii.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jako nowe auto Corolla nie jest droga. Kosztuje podobnie do innych kompaktów. Jako używane ,trzyma cenę. Pozwala użytkownikowi oszczędzać i pieniądze i czas. Ostatni silnik wolnossacy z 4 cylindrami daje radę. Bo teraz to 3gary lub hybryda tylko.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Valvematic Dual VVT-i 132KM 97kW
[l/100km]