Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla XII Sedan

Tutti, 1 miesiąc temu
Silnik 1.6 Valvematic Dual VVT-i 132KM 97kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 115 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Toyota Corolla XII Sedan 1.6 Valvematic Dual VVT-i 132KM 97kW 2019-2020 - Oceń swoje auto
4,71
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Cześć! Auto służbowe, użytkowane normalnie bez przesady w każdą stronę;) To co mnie najbardziej zaskoczyło to jak dobre połączenie stanowi ten już archaiczny silnik 1,6 ze skrzynią CVT. Znałem ten silnik z poprzednich Corolli w manualu i tam wydawał się znacznie bardziej ospały i mniej dynamiczny. Do tego spalanie nigdy nie kasowane - 6,1 L/100 uważam za bardzo dobry wynik. Auto jest całkiem spore i pakowane jak na sedana z klasy kompakt. Widać zdecydowaną zmianę w aranżacji wnętrza w porówanaiu do Aurisa 2017 którego użytkowałem wczesniej. Nie nażekam na wyciszenie - wydaje mi się że jest takie jak byc powinno - do 130km/h jest tak że spokojnie można rozmawiać nie podwyższjąc tonu głosu. Użytkuje też sporadycznie nową Octavię i mam wrażenie że tam jest nieco głośniej. Na pewno głośniejsze w Octavii jest zawieszenie, tu w Toyocie jest ono średnio sztywne a precyzja jest na 4, jednak wybieranie nierówności i ich wytłumanie zasługuje na pochwałę. Z minusów to tak jak w Aurisie twardy podłokietnik i wnikające zawiasy klapy bagażnika.
Wrażenia
5,0
Silnik
W połączeniu z CVT okazuje się zrywny i ekonomiczny. Do tego prosta konstrukcja - cóż chcieć więcej? Może jedynie hybryda była by korzystniejsza...
5,0
Skrzynia biegów
Nie ukrywam że polubiłem CVT już lata temu użytkując Aurisa Hybrid. Skrzynie tego typu robią bardzo złe wrażenie na poczatku ale z czasem okazuje się że są bezkonkurencyjne w miejskim zgiełku czy podczas dynamicznego wyprzedzania.
4,0
Układ jezdny
Tu daję 4. Precyzja mogłaby być wyższa ale tłumienie nierówności jedno z lepszych w klasie!
4,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działą jak trzeba. Plus za nawiewy na tył
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sporo miejsca dla 4 osób. Zaskakująco przstronnie nie tylko z tyłu ale i na tylnej kanapie. Miejsca na kubki w konsoli centralnej, drzwiach , podłokietniku z tyłu - wszytsko czego potrzeba jest.
4,0
Wyciszenie
Dobrze jak na tą klasę - są gorsi są lepsi.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie ze 115tys. km to 6,1 - uważam za bardzo dobry wynik.
5,0
Stosunek jakość/cena
Chyba ciężko kupić korzystniej auto w tej klasie które ma tak wiele atutów i niewiele traci na wartości.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po mniej więcej 100 tys.km. pojawiło się skrzypienie fotela kierowcy pomimo że ten nie należy do wagi ciężkiej - 82 kg.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie odnotowano.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Valvematic Dual VVT-i 132KM 97kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Corolla XII Sedan