Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla XII Sedan

major, 4 lata temu
Silnik 1.6 Valvematic Dual VVT-i 132KM 97kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Corolla XII Sedan 1.6 Valvematic Dual VVT-i 132KM 97kW 2019-2020 - Oceń swoje auto
4,57
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Układ jezdny turbokomfortowy.
4,0
Całokształt
Komfortowa. Tak bym ją zdefiniował jednym słowem. Możliwe, że drugi raz jakbym miał okazję kupić zastanowiłbym się bardziej nad dopłatą do wersji hybrydowej z uwagi na większą dynamikę przy niskich obrotach oraz automatyczną skrzynię biegów, co przełożyłoby się na jeszcze większy komfort w mieście.
Wrażenia
4,0
Silnik
Cichy i komfortowy. Niestety trochę mała dynamika, ale tak ma być z założenia. Samochód chce płynąć, nie się zrywać. Przy wyprzedzaniu lepiej zredukować bieg. Silnik prosty, aspiruje do miana bezawaryjnego.
4,0
Skrzynia biegów
Całkiem precyzyjna. Czasem problem z wbiciem wstecznego. Sprzęgło wysoko łapie, podobnie jak w Yarisie, ale nie aż w takim stopniu jak tam. Trzeba do tego przywyknąć i jest okej.
5,0
Układ jezdny
Super, chyba największy atut. Auto płynie, dobrze trzyma się drogi, pewnie to po części zasługa obniżonego środka ciężkości.
5,0
Karoseria
Nie ma do czego się przyczepić. Kwestia gustu, moim zdaniem ładna linia. Co do solidności jest okej.
Komfort
4,0
Widoczność
Dosyć krótka szyba przednia. Kiedy podjedzie się za blisko świateł trzeba się wychylać, żeby je zobaczyć. Szyba tylna mogłaby być większa, ale chyba sedany tak po prostu mają. Tak jest okej.
5,0
Ergonomia
Intuicyjnie. Podtrzymanie auta na hamulcu w trybie "hold" jest bardzo pomocne na codzień, szczególnie kiedy stoimy w korku pod górkę. Kamera cofania w standardzie również super sprawa, bez niej w życiu bym nie podjął się niektórych manewrów, które teraz robię bez zastanowienia. Elektryczny ręczny też dosyć ułatwia życie. Bagażnik otwierany kluczykiem, mógłby unosić się do końca do góry.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima dwustrefowa w standardzie. Dosyć szybko grzeje, z chłodzeniem też nie ma problemu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 180cm wzrostu i moim zdaniem jest sporo miejsca. Zarówno przed kierownicą jak i z tyłu. Bagażnik też dosyć pojemny, nie potrzeba nic więcej.
4,0
Wyciszenie
Naprawdę nie jest źle, jak można czasem przeczytać w recenzjach. Przy ponad 160km/h jest już dosyć głośno, ale to nie jest klasa premium. Przy niższych prędkościach szczerze mówiąc bardziej słyszę opony, które w standardzie nie są najcichsze. Po zmianie na cichsze powinno być super.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ciężko powiedzieć po 5 tyś km. Póki co wymieniłem olej po dotarciu, nie jest to konieczne ale wole chuchać na zimne jeśli mam nim trochę pojeździć.
5,0
Stosunek jakość/cena
Z tego segmentu jeździłem większością aut na jazdach próbnych. Przy cenie 70-80tyś zł, toyota była najlepiej wykończona. Również Kia Ceed była stosunkowo dobrze wykończona, ale zadawolająca wersja to już niestety większe koszty.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedne z tylnych drzwi nie otwierały się od wewnątrz, komputer czytał jakby pas ciągle był zapięty i nie pozwalał na otwarcie drzwi. Głupia sprawa, naprawiona przez serwis.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 5 tyś km zastanowiłbym się 2 razy jakbym już miał poważne usterki :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Valvematic Dual VVT-i 132KM 97kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Corolla XII Sedan 1.6 Valvematic Dual VVT-i 132KM 97kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,50 zł
7,5
l/100km
8,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Corolla XII Sedan