Aż trudno uwierzyć, że to auto pochodzi z 2020 roku i owiane jest takim kultem. Osobiście mam wrażenie jazdy autem z około 2005 roku.
Jako całokształt to taki absolutny średniak z wieloma wadami, w którym ciężko doszukać się zalet. Może dlatego jest tak popularny.
Wrażenia
1,0
Silnik
Najprostszy silnik i chyba jeden z gorszych jakie miałem w autach. Silnik jest bardzo głośny, a jego charakterystyka jest dość specyficzna. Niby jest elastyczny, jednak mam wrażenie, że okupione jest to momentami, kiedy potrafi zawyć, zamulić i zmusić człowieka do machania wajchą bez sensu.
1,0
Skrzynia biegów
Tragedia, przy najniższych biegach sprawia, że silnik wyje i nie jest to tylko wada mojego egzemplarza, ale każdej toyoty z tym silnikiem zestawionym z manualem jaką poznałem. Przy 10 km/h auto domaga się już zmiany biegu, bo jest bardzo głośno, przy 15kmh trzeba już wrzucać 3. Nawet na 5. Biegu przy 55kmh auto potrafi wyć. 120kmh i 6. bieg, a auto jest tak głośne, że nie da się swobodnie rozmawiać czy słuchać radia.
2,0
Układ jezdny
Tutaj również mocno przeciętnie, ma się wrażenie, że steruje się zdalnie sterowanym autkiem, a nie samochodem. Zero czucia tego co się dzieje pod kołami. Porównując chociażby z układem sterowniczym Forda focusa, układ jezdny corolli to tragedia.
2,0
Karoseria
Lakier jak to w każdym aucie rysuje się od podmuchu wiatru, jednak tak miękkich blach w drzwiach nie spotkałem w żadnym innym aucie.
Komfort
1,0
Widoczność
Do tyłu zerowa, gdyby nie kamerka, która najczęściej jest bez przerwy brudna jesienią i zimą to nie wiedziałbym jak tym autem cofać. Często trzeba też poprawiać parkowanie, gdyż lusterka potrafią mocno przekłamywać odległości. Monstrualny słupek A też nie pomaga. Nisko poprowadzona linia dachu sprawia, że na światłach często trzeba się wychylać, by zobaczyć sygnalizację
2,0
Ergonomia
Wiele dziwnych rozwiązań, np . zamiast pokrętła do zmiany stopnia nawiewu mamy guziki, które nie są wcale zaakcentowane. Nawiewów nie da się logicznie ustawić/nakierowac. Oprogramowanie radia także jest dość specyficzne. Potrafi mieszać stacje radiowe, więc stacje radiowe nigdy nie są tak samo poukładane.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jw.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj akurat plus, pasażerowie nie narzekają na brak miejsca. Deska rozdzielcza jest mocno wsunięta i nikt nie narzeka z przodu na brak miejsc zna nogi.
1,0
Wyciszenie
Tragedia, nawet skoda czy dacia są lepiej wyciszone. Porównując z VW czy Fordem, a nawet z Kią w corolli ma się wrażenie podróżowania autem niższej klasy.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj standardowo dla tego typu aut.
1,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem to auto jest tak przereklamowane, że aż dziwne, że ceny nówek nie zaczynają się od 50 tys. zł.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 VVT-i 125KM 92kW
[l/100km]