Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla XII Sedan

Kowalsky, 1 miesiąc temu
Silnik 1.5 VVT-i 125KM 92kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 556 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Toyota Corolla XII Sedan 1.5 VVT-i 125KM 92kW 2020-2022 - Oceń swoje auto
2,07
49% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
2,0
Całokształt
Aż trudno uwierzyć, że to auto pochodzi z 2020 roku i owiane jest takim kultem. Osobiście mam wrażenie jazdy autem z około 2005 roku. Jako całokształt to taki absolutny średniak z wieloma wadami, w którym ciężko doszukać się zalet. Może dlatego jest tak popularny.
Wrażenia
1,0
Silnik
Najprostszy silnik i chyba jeden z gorszych jakie miałem w autach. Silnik jest bardzo głośny, a jego charakterystyka jest dość specyficzna. Niby jest elastyczny, jednak mam wrażenie, że okupione jest to momentami, kiedy potrafi zawyć, zamulić i zmusić człowieka do machania wajchą bez sensu.
1,0
Skrzynia biegów
Tragedia, przy najniższych biegach sprawia, że silnik wyje i nie jest to tylko wada mojego egzemplarza, ale każdej toyoty z tym silnikiem zestawionym z manualem jaką poznałem. Przy 10 km/h auto domaga się już zmiany biegu, bo jest bardzo głośno, przy 15kmh trzeba już wrzucać 3. Nawet na 5. Biegu przy 55kmh auto potrafi wyć. 120kmh i 6. bieg, a auto jest tak głośne, że nie da się swobodnie rozmawiać czy słuchać radia.
2,0
Układ jezdny
Tutaj również mocno przeciętnie, ma się wrażenie, że steruje się zdalnie sterowanym autkiem, a nie samochodem. Zero czucia tego co się dzieje pod kołami. Porównując chociażby z układem sterowniczym Forda focusa, układ jezdny corolli to tragedia.
2,0
Karoseria
Lakier jak to w każdym aucie rysuje się od podmuchu wiatru, jednak tak miękkich blach w drzwiach nie spotkałem w żadnym innym aucie.
Komfort
1,0
Widoczność
Do tyłu zerowa, gdyby nie kamerka, która najczęściej jest bez przerwy brudna jesienią i zimą to nie wiedziałbym jak tym autem cofać. Często trzeba też poprawiać parkowanie, gdyż lusterka potrafią mocno przekłamywać odległości. Monstrualny słupek A też nie pomaga. Nisko poprowadzona linia dachu sprawia, że na światłach często trzeba się wychylać, by zobaczyć sygnalizację
2,0
Ergonomia
Wiele dziwnych rozwiązań, np . zamiast pokrętła do zmiany stopnia nawiewu mamy guziki, które nie są wcale zaakcentowane. Nawiewów nie da się logicznie ustawić/nakierowac. Oprogramowanie radia także jest dość specyficzne. Potrafi mieszać stacje radiowe, więc stacje radiowe nigdy nie są tak samo poukładane.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jw.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj akurat plus, pasażerowie nie narzekają na brak miejsca. Deska rozdzielcza jest mocno wsunięta i nikt nie narzeka z przodu na brak miejsc zna nogi.
1,0
Wyciszenie
Tragedia, nawet skoda czy dacia są lepiej wyciszone. Porównując z VW czy Fordem, a nawet z Kią w corolli ma się wrażenie podróżowania autem niższej klasy.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj standardowo dla tego typu aut.
1,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem to auto jest tak przereklamowane, że aż dziwne, że ceny nówek nie zaczynają się od 50 tys. zł.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 VVT-i 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Corolla XII Sedan 1.5 VVT-i 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
6,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Corolla XII Sedan