Ocena kierowcy - Toyota Corolla XII Sedan Facelifting
radomir_debek,
3 miesiące temu
Silnik 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Rok produkcji 2024
Przebieg:
11 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
3,29
20% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
To moja pierwsza Toyota i raczej ostatnia. Liczyłem na więcej a dostałem wyrób totalnie rozmijający się z oczekiwaniami. Co nie oznacza, że auto jako całość jest tragedią.
Wrażenia
4,0
Silnik
Te 140km faktycznie do normalnej eksploatacji wystarcza ale w trasie czuć niedostatki mocy. przyspieszanie od 120km/h jest bardzo liniowe. Inna sprawa, że jazda z wyższymi prędkościami tym autem jest zwyczajnie bolesna.
3,0
Skrzynia biegów
Zmiana kierunku jazdy odbywa się niemal natychmiast co bardzo ułatwia np. zawracanie. Ale sama charakterystyka eCVT już taka przyjemna nie jest bo sprzyja utrzymywaniu się wysokiego poziomu hałasu w słabo wyciszonej kabinie.
5,0
Układ jezdny
Najmocniejsza strona auta. Tylna oś na wielowahaczu z powodu ciężaru baterii na tylnej osi a to stanowi wielki plus. Prowadzenie jest pewne, auto bardzo fajnie jeździ po serpentynach i innych zakrętach. Trzeba przyznać, że układ kierowniczy też sprawuje się więcej niż dobrze. Jest lekki ale zapewnia wystarczający poziom feedbacku dla kierowcy.
3,0
Karoseria
Auto w odbiorze jest niestety jak wydmuszka. Drzwi zamykają się z charakterystycznym brzękiem pustego bębenka. Wszystko się ugina i jest dziwnie miękkie. Nie tak sobie wyobrażałem jakość Toyoty.
Komfort
4,0
Widoczność
W każdym kierunku jest dobrze. Brakuje jedynie wycieraczki na tylnej szybie ale to w końcu sedan.
3,0
Ergonomia
Ekran multimediów jest zwyczajnie za wielki. Osobom niższym zwyczajnie zasłania widok. Port USB-C zamontowano w dziwnym miejscu. Pasażer kolanem może wyłamać port zupełnie przypadkiem. Doceniam panel klimatyzacji w klasycznym wydaniu. Wirtualne zegary nie rażą, estetyka jest na wysokim poziomie. Szkoda, że nie można w menu ustawień ustawić np. ryglowania drzwi po ruszeniu.
Z ciekawostek, multimedia regularnie urywają połączenie Android Auto, niezależnie od marki telefonu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa skutecznie. Auto nie ma tendencji do parowania. Nie zmusza do ustawiania maksymalnej szybkości wentylacji. Same wyloty powietrza są może nieco za wysoko bo dosyć łatwo ustawić nadmuch na twarz co nie zawsze jest przyjemne.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kabina jak na sedana jest wystarczająco przestronna. Daje się jednak odczuć, że w kabinie walczono aby nie było za przestronnie. Dowód? Do tej pory w każdym aucie byłem w stanie sięgnąć ręką do tyłu między słupkiem B a fotelem aby wyjąć z plecaka portfel aby zapłacić za autostradę. Corolla to pierwszy pojazd w którym moja szczupła przecież ręka nie mieści się w szczelinie. To bardzo mnie zaskoczyło. No i przy 182cm z tyłu siedząc za sobą dotykam dachu więc auto raczej celowane w niższych użytkowników.
1,0
Wyciszenie
Nie jeździłem głośniejszym autem. Zarówno Seat Toledo IV 1.4 TSI jak i Citroen C-Elysee 1.5 HDI nie dały mi tak popalić. ustawiły poziom mojej wrażliwości akustycznej na wysokim poziomie ale Toyota go rozwaliła i ustawiła na nowo. I nie chodzi o wycie przy przyspieszaniu. Miałem świadomość technologii. Tutaj jest po prostu źle. Myślałem, że w Octavii III 1.4TSI jest głośno. Już tak nie myślę. Ciężko nawet wskazać prędkość, przy której jest znośnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Awaryjność powinna się utrzymać na sensownym poziomie ale po przebiegu 11.000 trudno oszacować. Spalanie wcale nie wypada jakoś rewelacyjnie. Jeżdżę około 60% w trasach i to pewnie jest przyczyną. Moje ostatnie zaskoczenie to Skoda Octavia III 1.0TSI combi. Spalanie średnie z trasy to licznikowe... 4.3. Tyle licznikowo pokazuje też Toyota HEV.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jak dla mnie, jakością Toyota skutecznie walczy ale chyba z Dacią. Jeździłem Joggerem i tam jest bardzo przyzwoicie (też przestronniej i tak samo głośno). Dacia osiągnęła dobry poziom a w przypadku Toyoty ciężko zrozumieć aspiracje. Chyba dopiero Lexus atakuje rewiry VAG.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie problemy z multimediami stanowią jedyne utrudnienie.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Hybrid 140KM 103kW
[l/100km]