Ocena kierowcy - Toyota Corolla XII Sedan Facelifting
pszemo89,
6 miesięcy temu
Silnik 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Rok produkcji 2024
Przebieg:
6 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,50
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Ogólnie jestem z auta bardzo zadowolony i szczerze wszystkim polecam szczególnie w czasie kiedy konkurencja ma silniki z gównolitu. Silnik na pośrednim wtrysku, działający w trybie Atkinsona, nie wysilony, wraz z przekładnią E-CVT, planetarną która jest bezawaryjna to wróży długą i bezawaryjną jazdę. Auto wygodne, trzymające się dobrze drogi na kołach R17. Tym autem trzeba nauczyć się jeździć i zrozumieć jak działa w nim układ hybrydowy. Ponad 60% auto jeździ na elektryku co daje nam bezszelestną jazdę. Doposażone w szereg systemów bezpieczeństwa, czujniki przód tył, radar, tempomat adaptacyjny, grzane stołki, spoko aplikacja pozwalająca włączyć klimę zdalnie etc. Co do minusów to android auto po kablu i słabe wyciszenie samochodu. Przy prędkościach powyżej 100km/h słychać szumy opływowe powietrza ale tragedii nie ma.
Wrażenia
5,0
Silnik
Stara, bezawaryjna konstrukcja, która jest wystarczająco dynamiczna. Dużym plusem jest niskie spalanie.
5,0
Skrzynia biegów
Głośna przy dynamicznym przyśpieszeniu, na co dzień bardzo przyjemna. Bezstopniowa przekładnia ma swoje plusy bo nie czuć przełożeń.
5,0
Układ jezdny
Auto dobrze się trzyma i dobrze się prowadzi w zakrętach.
4,0
Karoseria
To się jeszcze okaże ale raczej nie liczyłbym na cuda.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Brak schowka w centralnej konsoli
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
Tutaj jest słabo przy wyższych prędkościach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Hybrid 140KM 103kW
[l/100km]