Ocena kierowcy - Toyota Corolla XII Sedan Facelifting
major2612,
11 miesięcy temu
Silnik 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Rok produkcji 2023
Przebieg:
8 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,79
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Silnik
5,0
Całokształt
Bardzo dobre auto spełniające swoje zadanie w 100%. W tym przedziale cenowym trudno znaleźć lepszą propozycję. Hybryda pod maska w najnowszej wersji robi dobra robotę, osiągi są znacznie lepsze niż we wcześniejszych wersjach, spalani jeszcze niższe. Najważniejsze zalety Corolli to niezawodność, niska utrata wartości i niskie koszty utrzymania. Pod względem komfortu można się czepiać kilku szczegółów, ale prawda jest taka, że w każdym aucie coś się znajdzie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Najnowsza wersja hybrydy 1.8 ma 140 KM i w porównaniu do poprzedniej wersji jest dużo lepiej pod każdym względem. Przede wszystkim auto zyskało na dynamice, jeśli dodać do tego jeszcze niższe spalanie to nawet takie szczegóły jak podwyższony hałas można znieść ze uśmiechem na twarzy. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje teraz nieco ponad 9 s. W lecie spalanie wynosi 3,5 l przy oszczędnej jeździe krajówkami, w okolicach 4l w mieście i 5-5,5 na autostradzie (130-150 km/h). W zimę +0,5l na grzanie szyb itp. Ogólnie nawet przy dynamicznej jeździe nie sposób przekroczyć 6l.
5,0
Skrzynia biegów
Jeśli ktoś jest świadomy charakterystyki pracy skrzyni CVT to nie będzie się do czego przyczepić.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobre zawieszenie i układ kierowniczy. Samochód prowadzi się bardzo pewnie w zakręcie, jest niski i dobrze trzyma się drogi. Podczas jazdy na nierównościach zawieszenie nie hałasuje.
4,0
Karoseria
Samochód jest dość niski, wsiadanie jest trudniejsze niż do SUVa ale jak ktoś chce wygodnie wsiadać to jest Corolla Cross. Miejsca jest dużo, bagażnik wystarczający. Szkoda, że zawiasy w bagażniku wnikają do środka.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobrze, wszystko ok. Widoczność w każdym kierunku dobra a dodatkowo kamera cofania. Tak trzymać.
5,0
Ergonomia
Wewnątrz wszystko na swoim miejscu. Wyświetlacz centralny w wersji po lifcie jest bardzo duzy i wszystko na nim jest jasne i klarowne. Sporo informacji można wyświetlić na konfigurowalnym wyświetlaczu wirtualnego kokpitu, który jest standardem w każdej wersji oprócz najtańszych Active. Obsługa klimatyzacji klasycznymi przyciskami co cieszy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajność bardzo dobra, brak uwag.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dorosłe 4 osoby nie maja problemów z miejscem. Jedynie z tyłu osoby powyżej 185 mogą mieć problem z miejscem na głowę, ale to przypadłości chyba tylko sedanów. Na nogi i na szerokość jest bardzo ok.
3,0
Wyciszenie
No cóż szału nie ma. Moim zdaniem lepiej kupić Corollę, która jest odrobinę tańsza od konkurencji i dodatkowo ją wyciszyć niż wybrać nieznacznie lepiej wyciszone auto konkurencji i mieć problemy z awaryjnością, większą utrata wartości itp. Takie jest moje zdanie. Słabe wyciszenie to właściwie jedyny problem, który posiada Corolla i można poprawić niedużym kosztem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwisy mają akceptowalne ceny, awarii brak, gwarancję można przedłużyć do 10 lat jeśli serwisujemy w ASO.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma na rynku samochodu porównywalnej wielkości i mocy z automatyczną skrzynią biegów, który byłby tańszy. Jeśli dodamy do tego niską awaryjność i niską utratę wartości to jasne jest dlaczego tyle tego jeździ po ulicach. Wszyscy, którzy twierdzą, że konkurencja robi coś lepiej maja na myśli droższe wersje i niezależnie od reszty czynników każdy samochód w każdej wersji będzie mniej trwały niż Corolla w hybrydzie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak awarii.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak awarii
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Hybrid 140KM 103kW
[l/100km]