Ocena kierowcy - Toyota Corolla XII Sedan Facelifting
A_J_K,
ponad rok temu
Silnik 1.5 VVT-i 125KM 92kW
Rok produkcji 2022
Przebieg:
5 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,43
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Pozytywnie oceniam ten samochód.
Nie pasuje mi tylko aktywny (tj tylko i wyłącznie aktywny) tempomat i szkoda, że nie ma zwykłego, nieaktywnego. Po prostu w czasie wyprzedzania samochód nagle przyhamowuje, co jest denerwujące (zwłaszcza dla jadących za mną), ponieważ nie mozna ustawic odpowiednio krótkiego dystansu na wybieraku tempomatu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Zaskakująco dynamiczny jak na wolnossący 1500 cm3. Trzycylindrowy warkot jest gdzieś w tle i mi nie przeszkadza. Na razie nie bierze oleju, Jazda w "90%" trasy
4,0
Skrzynia biegów
Działa dobrze. Jedynie lewarek mógłby być trochę krótszy. Dobrze zestopniowana pod wolnossącą benzynę. Na 6. biegu 4000 obr przy 145 km/h (150 licznikowo)
5,0
Układ jezdny
Dałem 5, bo nie umiem profesjonalnie przetestować zawieszenia, a auto jest nowe wiec komfortowe w miescie i na autostradzie,
5,0
Karoseria
Za krótko, by ocenić wytrzymałosc karoserii i lakieru
Komfort
4,0
Widoczność
Jak to w sedanie - brakuje tylne wycieraczki. Światła krótkie i długie dobre.
4,0
Ergonomia
Siedzenia wygodne, ale w tej wersji brakuje podparcia lędźwiowego.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK: grzeje i chłodzi.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca dosyc, ale dałem 4, bo z tyłu niestety wygodnie pojedzie osoba z max 175-178 cm wzrostu - z uwagi na opadający dach. Jak masz 183 cm, to bedziesz jechac z tyłu lekko zgarbiony. Natomiast same tylne siedzenia są wygodne.
4,0
Wyciszenie
Dałem 4, bo straszono toyotami, że są głośne na autostradzie, a poza tym nie jeździłem nigdy nowymi limuzynami za 300 kpln i więcej, więc nie mam punktu odniesienia.. Miło się rozczarowałem - do 140 jest relatywnie cicho, a do 160 silnik juz bardziej warczy w tle, ale mnie to nie meczy (jest chyba porównywalnie do innych nowych kompaktów) i można tak jechać całe godziny (tak jeżdzę). W mieście i na krajówce cicho - jak chyba w kazdym nowym aucie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nowe auto. Auto pali ok. 7 litrów przy stałej prędkości 140 km/h (oczywiscie srednia jest niższa). I około 8,5-9 litrów przy stałej 160 km/h na tempomacie. Liczone z tankowań, nie z komputera. Nie wiem jak w miescie, 90% tras to trasy głównie A i S.
5,0
Stosunek jakość/cena
88 tys w tych czasach za dużego sedana. Tylko Dacia jest tansza.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nowe auto
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nowe auto
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 VVT-i 125KM 92kW
[l/100km]