Wspaniałe auto do miasta i na krajówki. Na drogach szybkiego ruchu jest już gorzej
Spalanie: Miasto 3,5-4,5
Krajówka 3,2-4,0
Eska : 5,5
Autostrada: 6,5-7
Zimą wartości rosną o ok. 0,5/100. Opony marki premium 17”
Bak ma ok. 40l, latem po krajowkach mozna wycisnac na nim nawet 1000 km
Wrażenia
5,0
Silnik
Niby mało koni ale silnik daje rade. Spokojne wyprzedzanie w trybie Sport, bezproblemowo rozpedza sie do predkosci autostradowych. W mieście cisza podczas czestej jazdy tylko EV
4,0
Skrzynia biegów
eCVT idealnie współgra z hybrydą. Charakterystyczne wycie jest uciążliwie tylko przy gwałtownym przyspieszaniu (np rozpędzanie się na węźle od 60 do 120 km/h). Idzie sie przyzwyczaić, byle za często nie deptać w podłogę. W mieście poezja, całkowicie bezstresowa jazda
5,0
Układ jezdny
Auto przyjemnie sie prowadzi. Niska sylwetka i dodatkowe kilogramy przez baterię sprawiają, że trzyma się drogi jak gokart. Lekki układ przydaje się w mieście - autem przyjemnie i łatwo się manewruje. Jeździłem w ulewach czy śnieżycach, nigdy nie miałem żadnych sytuacji kryzysowych.
Zawieszenie ze wzgledu na mase raczej twarde, na równy asfalt i niskie krawężniki (niski prześwit). trzeba uważać i omijać dziury.
3,0
Karoseria
Lakier średni, łatwo łapie rysy. Gdybym wiedział wcześniej, zainwestowałbym za wczasu w ceramike. Po 3 latach kolor dalej trzyma - to na plus
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność przez ramie fatalna, reszta bardzo przyzwoita. Czujniki przód/tył + kamera rozwiązują problem parkowania
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu i pod ręką. Multum fizycznych guzików do sterowania klimatyzacją, audio i tempomatem. Bardzo dobre spasowanie i jakość materiałów na desce rozdzielczej. Podłokietniki miekkie
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko OK, latem bez problemu auto się chłodzi. Zimą grzanie również bezproblemowo
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mieszcze się sam za sobą (185 cm) co jest na plus. Z tyłu poza tym ze jest ciemno (wysoka linia okien) jest nadspodziewanie wygodnie. Odbieram jeden punkt za krótkie siedzisko które mi przeskadzało w dłuższych trasach. Niższe osoby beda zadowolone - siedzenia i kanapa są ogolnie bardzo wygodne
2,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest fa-ta-lne! Wiadomo, w mieście i na krajówkach cisza bo duza czesc jezdzimy na prądzie. Powyzej 110 km/h pracuje juz tylko silnik spalinowy. Wtedy w kabinie jest uciążliwy hałas. Nie pomaga również kiepskie standardowe audio którym nie zagłuszymy dzwięków z zewnątrz. Sam silnik natomiast pracuje z wysoką kulturą i nie hałasuje (poza gwałtownym przyspieszaniem - wtedy jest wycie)
Toyota niestety nie wyciąga wniosków i nawet po lifcie jest skandalicznie głośno w kabinie. Ta marka tak ma, kto wybierając SUVa jezdził RAV4 ten wie o czym mówie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Do auta wlewałem tylko benzyne i płyn do spryskiwaczy :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Po 3 latach moje auto jest tyle warte co przy zakupie. Aktualna cena modelu po FL nie jest juz tak rozsądna, wiec warto moim zdaniem rozejrzeć się za większą konkurencją z FHEV (Civic, a z wiekszych modeli Kia, Hyundai albo Ford)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
0 problemow przez 3 lata. W końcu Toyota słynie z niezawodności i tak też było w moim egzemplarzu. Spokojnie przejedzie moim zdaniem całą 10-letnia gwarancje na uklad hybrydowy
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Hybrid 122KM 90kW
[l/100km]