Trudno ocenić Corollę, to nie jest auto uniwersalne, trzeba wiedzieć po co się je kupuje. Poszukiwałem auta z automatyczną skrzynią biegów, nie dwusprzęgłową, do dojeżdżania do pracy w mieście dla żony. Kupiłem wersję comfort+tech+style. Zamiast ogólnej oceny wymienię jej zalety i wady. Corolla jest urzekająco łatwa w użyciu, włącza się ją naciskając przycisk, ustawia dźwignię skrzyni biegów w pozycji D i można jechać. Łatwy do wyczucia auto-hold pozwala nudzić się na skrzyżowaniach. Sama jazda jest jak tramwajem - rozpędzenie, jazda ze stałą prędkością i zwalnianie. Wskaźniki są czytelne i nawet ładne, miejsca z przodu wygodne, miejsca na nogi jest w sam raz. Widoczność wystarczająca, prześwit też - auto raczej nie haczy o krawężniki. Przyspieszenie dobre - nie potrzeba zmieniać biegów. Jazda Corollą jest niemęcząca. Dodatkowy plus za adaptacyjny tempomat, przy długiej jeździe bardzo się przydaje. Trzeba pochwalić układ kierowniczy, do jazdy w mieście jest najlepszy, jakiego używałem. Auto skręca lekko, na prostej nie myszkuje. O spalaniu nie trzeba myśleć, jeżeli nie przekraczam 120 km/h, więc zawsze jest mało. Po 1,5 roku nadal lubię tym autem dojeżdżać do pracy.
Nie jest to jednak auto luksusowe. Na nierównościach lekko trzeszczy. Silnik jest głośny przy przyspieszaniu i nieco wibruje przy ulubionej prędkości 1500 obr/min. Operowanie pedałem przyspieszenia wymaga spokoju i konsekwencji. Auto w ogóle jest głośne, w mieście to nie przeszkadza, ale na autostradzie męczy. Na tylnej kanapie jest mało miejsca na nogi a przede wszystkim klaustrofobicznie z powodu szerokich i wysokich oparć przednich foteli. Bagażnik jest w sam raz, kamera cofania jest prosta, ale swoje pokazuje. Szerokie słupki przednie nieco zasłaniają widoczność, raz nie zauważyłem przez nie pieszego wkraczającego. Do góry widać mało, aby dojrzeć sygnalizator nad drogą trzeba się wychylić. Ogrzewanie jest słabe, pomagają podgrzewane fotele przednie, zaletą jest przełącznik jak z Cariny, można włączyć jesienią i wyłączyć wiosną.
Wrażenia
4,0
Silnik
Gdyby tak nie warczał, dałbym 5. Nie jest ospały przy wyprzedzaniu, wbrew pozorom. Jednak warto pamiętać, że energii długotrwale dostarcza jedynie silnik benzynowy 100 KM.
5,0
Skrzynia biegów
Świetna!
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie wydaje się twarde, ale na wybojach nie trzęsie za bardzo. Dobrze jest zestrojone z układem kierowniczym, daje pewność toru jazdy bez nadmiernego męczenia się. Można kierować dwoma palcami, czego oczywiście nie polecam.
4,0
Karoseria
Jaka jest, każdy widzi. Nie do odróżnienia elementy plastikowe i metalowe.
Komfort
3,0
Widoczność
Słupki szerokie, dach nisko i do tyłu lepiej spoglądać w lusterka.
5,0
Ergonomia
Nie dodać, nic ująć.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewa się powoli, klimatyzacja działa dobrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dobra z tyłu klaustrofobicznie. Niedużym dzieciom z tyłu będzie wygodnie, ale nie ma tej przytulności, co w Hondzie Civic.
3,0
Wyciszenie
Tak sobie. Silnik warczy, koła szumią.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali mało, przeglądy co 15 tys. km kosztują nieco ponad 1k zł.
4,0
Stosunek jakość/cena
Mógłby być mniej "szorstki", cichszy, z podgrzewaną kierownicą.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyna "usterka" polegała na wyczerpaniu się bateryjki immobilizera po 1,5 roku, co Corolla sygnalizowała dramatycznie. Sama bateryjka typowa a wymiana zajmuje 1 minutę.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Hybrid 122KM 90kW
[l/100km]