Inne
: Kamera cofania ciągle jest brudna. Wystarczy się przejechać kilka razy i trzeba ją przecierać by nadawała się do użycia.
5,0
Całokształt
Dobry, wygodny i ekonomiczny samochód. Najbardziej obawiałem się tego, że samochód tak jak wiele osób pisze będzie bardzo ciasny, ale jak dotąd nie miałem z tym najmniejszego problemu.
Auto generalnie uważam za atrakcyjne wizualnie i design, to jeden z jego najwiekszych atutów, ale oczywiście to kwestia gustu.
Sporym pozytywnym zaskoczeniem było też dla mnie wyposażenie samochodu w modelu rocznikowym 2021. Przed kupnem oglądałem jedynie wersje 2020. Okazało się, że w wyposażeniu Comfort + style + tech jest sporo dodatkowych elementów wpływających na estetykę samochodu w porównaniu do poprzedniego rocznika:
- nowy wzór felgi
- aluminiowe wykończenie krawędzi okien
- fotele częściowo wykończone eko skórą (wcześniej 100% materiałowe)
- dodatkowe elementy pianoblack
- wzór perforowany w elementach aluminowych wewnątrz samochodu (wcześniej gładkie aluminium)
W ruchu miejskim samochód generalnie jest bardzo cichy, wbrew temu co wcześniej czytałem na jego temat. Co prawda mocniejsze używanie gazu faktycznie robi trochę hałasu, ale trwa to tylko chwilę do osiągnięcia docelowej prędkości. Podobno można zamontować dodatkowe wygłuszenie maski w serwisie Toyoty. Na autostradzie jest nieco gorzej ale nic tragicznego, bardziej w uszy rzuca się chyba szum z opon.
Generalnie jestem bardzo zadowolony z Corolli i szukam każdego pretekstu, żeby się gdzieś przejechać.
Wrażenia
4,0
Silnik
W trybie Eco bardzo słaba reakcja na dodawanie gazu, przyjemniej jeździ się w trybie normal. Silnik przez 90% czasu pracuje bardzo cicho, przy dynamicznym przyśpieszeniu robi trochę hałasu. Charakteryzuje się bardzo płynna pracą, żadnych bujnięć, a przyspieszenie w pełni akceptowalne o ile ktoś nie ma potrzeby przyspieszać w 6s do 100.
5,0
Skrzynia biegów
Spisuje się super, wszystko działa płynnie, co ma bardzo duży wpływ na comfort jazdy.
5,0
Układ jezdny
Dość komfortowy, stabilny, dobrze tłumi nierówności. Samochód reaguje zdecydowanie. Kierownica chodzi bardzo lekko, co mi osobiści odpowiada. Mam jednak wrażenie, że promień skrętu jest nieco za duży jak na samochód tej wielkości.
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Włączone ogrzewanie sprawia, że silnik spalinowy uruchamia się trochę zbyt często nawet na postoju. Ma to wyraźny wpływ na spalanie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Hybrid 122KM 90kW
[l/100km]