Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla XI Sedan

Balcer, 5 lat temu
Silnik 1.4 D-4D 90KM 66kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 128 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Corolla XI Sedan 1.4 D-4D 90KM 66kW 2013-2016 - Oceń swoje auto
4,71
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
5,0
Całokształt
Do Corolli przesiadłem się z Avensis T25 1.6 rok 2006. Toyotę kupiłem w salonie jako auto po leasingu, z gwarancją po pełnym serwisie. Jestem bardzo miło zaskoczony dynamicznością tego silnika, mimo niewielkiej mocy, w codziennej jeździe, przyspiesza równo i płynnie. Oczywiście po przekroczeniu 110km/h nie jest już tak żwawo. Musiałbym zaznaczyć, że do tej pory jeździłem samochodami 10-15 letnimi, przesiadka do 4-letniej Corolli w moim przypadku, to wręcz przeskok o epokę motoryzacji. Jestem zauroczony jej wnętrzem (uwaga mam 30lat także nie jestem typowym dziadkiem z Toyoty), tak naprawdę jest ciekawe, panel multimedialny dodaje nowoczesności, niebieskie podświetlenia wpadają w oko. Materiały wewnątrz są przyjemne, nie ma zimnego plastiku, skórzana multimedialna kierownica bardzo ładnie się komponuje. Dodatki jak kamera cofania, asystent ruszania pod wzniesienie, awaryjny system oświetlenia przy hamowaniu itd. pokazują, że Toyota ma co zaoferować. Spalanie 5-5,5l znacząco obniża koszty utrzymania. W tej kwocie pod uwagę brałem Skodę Rapid bądź Octavie, jednak design Toyoty i jej sprawdzona niezawodność wygrywa. POLECAM, bardzo przyjemny samochód dla rodziny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na moc 90 KM naprawdę daje radę, turbina ładnie wspomaga. Przesiadłem się z Avensis T25 1.6 benzyna i powiem jedno, niebo a ziemia. Corolla płynnie i żwawo przyspiesza. Jako auto na co dzień dla rodziny, mocy wystarczy w zupełności, nie wspominając o niskim spalaniu, średnia na poziomie 5-5,5l. Wyprzedzać można bez problemu.
4,0
Skrzynia biegów
Każdy bieg wchodzi bardzo gładko, 6 bieg na trasie super, jednak przy takiej konfiguracji z jednostką 1.4 D-4D potrzeba często zmieniać przełożenia, szczególnie w mieście jest to odczuwalnie.
5,0
Układ jezdny
Krótko i na temat, zawieszenie ładnie wybiera nierówności i dziury, w zakrętach dobrze trzyma się drogi.
3,0
Karoseria
Wg. mnie jedyny słaby pkt. i nie chodzi tutaj o problemy z rdzą, ponieważ auto jest nowe i jest spokój. Mianowicie blacha jest cienka, przy zamykaniu drzwi bądź klapy bagażnika, wyraźnie słychać raczej nie przyjemny dźwięk.
Komfort
5,0
Widoczność
Brak zastrzeżeń. Dodatkowo kamera cofania na wyposażeniu wspaniale wspomaga widoczność z tyłu pojazdu.
5,0
Ergonomia
Zdecydowanie na plus, wszystko jest pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nowa Corolla wymiarowo jest taka sama jak Avensis T25. Miejsce za kółkiem wygodne, pasażerowie również mają dużo miejsca. Przy wzroście 185cm mam dużo miejsca na nogi, żaden panel z kokpitu nie wadzi w kolana.
4,0
Wyciszenie
Do prędkości 120 km/h jest cicho, powyżej tej prędkości zaczyna się robić głośniej, chociaż generalnie jest ok.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po prostu niskie :) spalanie 5-5,5l, części eksploatacyjne tanie jak barszcz.
5,0
Stosunek jakość/cena
W chwili kupna za 4 letnie auto zapłaciłem poniżej 40tyś. W tej cenie, z takim wyposażeniem + niezawodność Toyoty nie ma konkurencji. Zostaje brzydka Skoda i małe niemieckie compacty.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak usterek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek

On - zużycie paliwa dla silnika 1.4 D-4D 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Corolla XI Sedan 1.4 D-4D 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
25,00 zł
5,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Corolla XI Sedan