Auto od nowości. Dlaczego Toyota? Po dwóch przygodach z innymi markami i silnikami turbo, wyleczyłem się z tego wynalazku. Dla mnie najważniejsze to dowieźć rodzinę z punktu A do punktu B i z powrotem, bez przygód. Wybór padł na jednostkę wolnossącą która swoje możliwości ma w zakresie wyższych obrotów powyżej 4000 obr/min. Ponieważ do tego dochodzi 6 stopniowa skrzynia biegów, musimy przy wyprzedzaniu redukować bieg. Tego wymaga fizyka i należy o tym pamiętać (nie można przeciążać silnika). Nie ma tu problemów z braniem oleju i wielu innych które występują w innych modelach. Zero problemu z osprzętem silnika.
Moja ocena auta odnosi się do ceny zakupu. Nie ma w niej wielu ciekawych rozwiązań i jakości materiałów jaką można spotkać w autach premium, ale to też nie jest ta półka cenowa. Jeżeli dla użytkownika dla którego priorytetem jest niezawodność i jazda w granicach przepisów, nie musi się pod światłami ścigać i nie ma kompleksów związanych z udowodnieniem swoich umiejętności z jazdą na granicy przyczepności, to auto jest idealne.
Dla rodziny 2 + 2 w sam raz. Bagażnik 450 litrów jest pojemny i wiele się mieści. Jadąc na wakacje, nie zabieram ze sobą pół biedronki czy lidla.
Spalanie zależne od stylu jazdy. U mnie na trasie 70km (jednopasmowa) + 50 km Ska (120km/h) i + 80 km autostrada (130-140 km/h) spaliło 6.8l/100km (odczyt komputera). Powrót 7l /100km
Auto bardzo komfortowe, podgrzewane fotele są świetnym dodatkiem w zimowe dni. Klima dwu sterfowa również spełnia swoje zadania latem. Multimedia spełniają moje wymagania. Głównie słucham muzyki przez bluetooth. Auto do normalnej jazdy jest dobrze wyciszone. Dopiero słychać hałas powyżej prędkości 120km/h i to głównie związany z oporami powietrza.
Gdy kupowałem auto dopiero pojawiały się pierwsze wersje Android Auto. Tego tu brakuje, ale dzisiejsze telefony maja duże wyświetlacze (5.5"-6,5") i można przez bluetooth zestawić połączenie.
Ważne jest też to, że w serwisie nie udzielają Ci korepetycji, że gdy auto pali 0.95l oleju na 1000km, to jest to w normie, a jak pali 1.05 l to już nie. Tu tego problemu nie ma.
Wrażenia
5,0
Silnik
Pewny wolnossący silnik. Bez udziwnień, dodatkowego drogiego osprzętu.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjne szybkie i krótkie przełożenia
4,0
Układ jezdny
Coś za coś. W tym przypadku, zamiast zawieszenia wielo-wahaczowego, belka skrętka. Rozwiązanie proste, tanie i wytrzymałe, jednak przy prędkościach autostradowych (w wietrzne dni) uwydatnia swoje wady. Brak stabilności.
5,0
Karoseria
Kwestia gustu, dla mnie OK.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobre
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeżeli nie masz nadwagi to miejsca jest sporo.
5,0
Wyciszenie
Dobre
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tylko paliwo i co 15tyś. wymiana oleju
5,0
Stosunek jakość/cena
Super
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Hasło: Bendiks. Wyczyszczony i działa dalej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Valvematic 132KM 97kW
[l/100km]