Auto kupiłem, bo miałem bardzo dobre wspomnienia z użytkowania poprzednich japończyków. Wcześniej miałem Toyotę Avensis I generacji (silnik D4D). Była rewelacyjna. Przed Corollą była Mazda 5 ze 143KM (po Chip-tuningu było prawie 170). Przy całkowicie nieekonomicznej jeździe (codzienne dojazdy do pracy w ruchu podmiejskim) paliła poniżej 7 l oleju na 100 km. W Corolli przy w miarę spokojnej jeździe mniej niż 7 nie ma szans.
No i niesamowicie miękki lakier. Widać na nim każdą najdelikatniejszą ryskę. Tragedia.
Robię wszystko, żeby się pozbyć tego auta :(
Wrażenia
3,0
Silnik
Kompletny muł, a jak już zaczyna ożywać (pow. 3 tys. obrotów) to pali tyle, że na benzynę bym nie zarobił. Może i mało awaryjny, na razie nic się nie dzieje, ale nie tego się spodziewałem po tym aucie.
4,0
Skrzynia biegów
Czasami ciężko włączyć pierwszy bieg, ale ponoć te typy tak mają.
3,0
Układ jezdny
Auto ma dopiero 32 tys. km a na drodze utwardzonej tłuczniem drogowym czy na kostce klekocze jak stary fortepian. W serwisie powiedzieli, że wszystko jest OK i że te typy tak mają. Kurde, Mazda nigdy tak nie tłukła, nawet po 130 tys. km.
Komfort
4,0
Widoczność
Tu jest OK. Widoczność dobra, choć czasami przedni słupek trochę zasłania. W tył także nie jest źle, choć zdecydowanie brakuje mi wycieraczki tylnej szyby. Jednak w czasie deszczu widoczność do tyłu jest taka sobie. Niestety wada sedana.
3,0
Ergonomia
Jest w miarę dobrze, ale są niestety wady (drobiazgi) dla mnie bardzo istotne. Mianowicie umieszczenie włączników podgrzewania foteli (obok gniazda zapalniczki przysłonięte klapką. Po jaką cholerę, skoro są miejsca pomiędzy przednimi fotelami. Kolejna sprawa, przycisk składania lusterek - kompletnie niewidoczny w ciemności bo brak podświetlenia.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest dobrze, choć osuszanie powietrze dosyć przeciętne.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wielki to i gruby to ja nie jestem, ale na fotelu kierowcy jakoś nie mogę się odnaleźć w tym aucie. Mazda 5 była zdecydowanie lepsza.
4,0
Wyciszenie
Może być. Jest dosyć cicho, choć czasami dochodzą jakieś dziwne świsty z kanałów wentylacyjnych, zwłaszcza przy szybkiej jeździe.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dużo pali, więc relatywnie dużo kosztuje benzyna. Przegląd gwarancyjny bardzo drogi, 1000 zł co 15 tys. km lub co roku w okresie gwarancji. Kia ma np. co 2 lata albo 30 tys. km i tez kosztuje 1000.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jak na auto za ponad 75000 zł (cena z pakietami) to za dużo w stosunku do tego co oferuje.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie ok, usterek brak, pomijając zawieszenie, które podobno jest ok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Valvematic 132KM 97kW
[l/100km]