Zawieszenie
: Nastawy zawieszenia miękkie ale bez przesady. Na łukach mimo belki trzyma się jak przyklejony.
5,0
Całokształt
Jestem więcej niż zadowolony z tego auta. Wygląd zewnętrzny oczywiście kwestia gustu (mi się bardzo podoba). Wnętrze bardzo obszerne, chyba największe w swojej klasie. Komfort jazdy porównywalny z samochodami o klasę wyższą. Jakość wykonania też na +. Nie rozumiem piania miłośników niemieckiej motoryzacji że jakość wykonania corolli jest dużo gorsza. Przed zakupem jeździłem kilkoma autami niemieckimi i uważam że jakość wykonania toyoty jest właśnie lepsza niż konkurencji. Silnik 1,6 wystarczający. Ci którzy piszą że jest mułowaty albo nie jeździli tym autem albo nie potrafią nim jeździć. Ten silnik jest naprawdę bardzo dobrą konstrukcją. Prosty, ekonomiczny i dynamiczny (jeżeli wkręcimy go na obroty). Spalanie bajka. W trasie najlepsze 4,8 w mieście nie przekraczam 7,5 a nie jestem dziadkiem i jeżdżę dynamicznie. Auto ma dopiero 2000km na zegarku ale z każdym kilometrem utwierdzam się w przekonaniu, że dokonałem dobrego wyboru.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo dobry motor. Elastyczny, ekonomiczny, trwały bez bajerów typu turbina, bez zbędnej elektroniki. Zaskakująco dynamiczny jeżeli używamy obrotów i właściwie operujemy biegami.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia mega precyzyjna. Krótkie przełożenia zachęcają do dynamicznej jazdy. Bardzo przydatny okazał się 6 bieg w trasie.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny zestrojony bardzo komfortowo. Nie jest to zawieszenie pneumatyczno - hydrauliczne ale jest bardzo wygodnie. W tej klasie bezkonkurencyjne. W zestawieniu z niemieckimi autami typu vw przepaść.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki ok. Wąskie słupki. Gorzej z tyłem ale tam jest kamera bardzo dobrej jakości oraz czujniki także parkuje się bez problemów.
5,0
Ergonomia
W przeciwieństwie do niektórych cieszę się że deska jest tak prosto zaprojektowana. Jest to wielki plus. Bez czytania instrukcji i oswajania się z guzikami każdy kto wsiądzie po minucie znajdzie wszystkie potrzebne funkcje. Obsługa jest bardzo intuicyjna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima ok szybko schładza kabinę. Kilka trybów pracy, funkcja szybkiego odparowywania szyb itd. Brakuje troszkę nawiewów na tył ale to już piszę dlatego że nie mam się do czego innego przyczepić.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca. W swojej klasie bezkonkurencyjne auto pod tym względem. Jeździłem jettą, astrą, mazdą 3, seatem leonem w kombi i bez porównania. Mam 180cm wzrostu i lubię jeździć z mocno odsuniętym fotelem a i tak sam za sobą jak siądę to mogę wyprostować nogi.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie świetne. Do prędkości autostradowych cisza. Dopiero przy 140km/h robi się głośniej ale nie przez silnik tylko szumy opon i powietrza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na benzynę bardzo dobrze. Najlepsze spalanie w trasie przy prędkości nieprzekraczającej 100km/h z wyłączoną klimą 4,8. Natomiast przy normalnej jeździe 110km/h i szybciej z włączoną klimą i wyprzedzaniem spokojnie utrzymywałem spalanie na poziomie 6 litrów. W mieście spalanie nie przekracza 7,5 litrów. Nie wiem jak jeżdżą inni skoro piszą że spalanie w mieście wychodzi 10 litrów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem wersję premium design comfort tech i wytargowałem duży rabat u dealera. Także za cenę tej toyoty nie kupiłbym nic lepszego tej jakości - oczywiście mówię o nowych samochodach.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Valvematic 132KM 97kW
[l/100km]