Karoseria
: super moim zdaniem wygląd - a nie lubię jeździć autem, które mi się nie podoba...
5,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
zdecydowanie za niski moment obr. ale jestem skażony dieslami... ; kultura pracy i spalanie - ok; brak turbo, łańcuch - prostota - super
5,0
Skrzynia biegów
nie pamiętam tak dobrze pracującej skrzyni (a to mój 8 samochód w życiu)
5,0
Układ jezdny
super, jak po szynach, sprężyście tłumi co trzeba, mimo 40tys km nie ma różnicy między nowością a teraz...
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,7m rozstaw osi... dużo miejsca z tyłu, brak tunelu
4,0
Wyciszenie
do prędkości autostradowych - bardzo ok; powyżej 130-140km/h niestety trochę głośniej niż w poprzednich 2 autach (w Peugeot 407 2.0Hdi przy 150km było cichutko)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trzy poprzednia auta to były diesle, więc na początku spalanie "bolało". Ale to i tak jeden z oszczędniejszych silników benzynowych, moim zdaniem. Spokojna jazda (2 dzieciaków) do 110km po Polsce - nawet 5,3l. Autostrada 130km - 7,0-7,5l. W mieście nie wyszło mi poza 8,0. Bardzo dużo hamuję silnikiem i takie tam pro-eko. Moment obr. słaby - niestety. Bardzo często redukcja do trójki by wyprzedzić na trasie. Rozważyłbym w przyszłości powrót do diesla, ale tragedii nie ma. Bardzo podoba mi się kultura tej benzyny (bardzo cicha), sprężyste zawieszenie (po 40tys km nadal czuje się je "jak nowe"). Parę osób już mi powiedziało jadąc ze mną "to auto płynie". Silnik na łańuchu, zero turbin, rozsądne spalanie, legendarnie trwałe zawieszenie, ładny design na zewnątrz i wewnątrz (choć plastiki na drzwiach nieco tanie), deska rozdzielcza w pionie, taki "klif" (super to wygląda), spory bagażnik. Czego chcieć więcej?
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Valvematic 132KM 97kW
[l/100km]