Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla XI Sedan

Leex, 9 lat temu
Silnik 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 49 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Toyota Corolla XI Sedan 1.6 Valvematic 132KM 97kW 2013-2016 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Generalnie wszystko podoba mi sie w tym aucie.
4,0
Całokształt
To juz kolejna relacja. Na cyferblacie juz prawie 50 tys. Auto sprawuje sie wzorowo. Nie bierze oleju, pomimo ze zalewany jest 0W20. Prowadze wywazony lub dokladniej mowiac oszczedny styl jazdy. Nie ma to nic wspolnego z oko-paranoja. Jedyny minus tego samochodu to brak do wyboru mocniejszego silnika. I jak to w Toyotach denerwujace jest popiskiwanie hamulcow. Duzym plusem jest wyciszenie. Jest naprawde cicho w trakcie normalnej jazdy. Elastycznosc silnika nie bedzie nigdy taka jak w doladowanych benzynach. I zeby dynamicznie pojezdzic nalezy uzywac obrotow. Zestopniowanie skrzyni nie ogranicza checi kierowcy do takiej jazdy. Jest krotko zestopniowana. Plus za takie niedogodnosci to potencjalnie nizsza awaryjnosc. Podoba mi sie niezmiennie stylistyka tego samochodu. Zarowno wewnatrz jak i na zewnatrz. Ale to rzecz o´czywiscie gustu. Trzeszczenia plastikow wystepuja jak na razie tylko w trakcie max dzialajacej klimy w poczatkowej fazie schladzania . Nawiazujac do poprzedniego Avensisa. Miejsca jest podobnie duzo. Avensis mial jednak wielowahaczowe zawieszenie z tylu. Co bylo czuc. Nie jest jednak tak ze belka zle sie zachowuje. Po prostu nie tak dobrze jak wielowahacz. Plusem jest to ze nie zabkuje opon co dzialo sie w Avensisie. Nie przeszkadza mi w tym samochodzie brak ksenonow. Co by sie nie dzialo zawsze to taniej. System parkowanie SIPA to niezly bajer. Fajnie sie auto samo parkuje. Co do radia to Touch 2 ma funkcje kamery, pelna integracja ze smartfonem. Sa ustawienia takie jak czulosc czujnika zmierzchu i kilka innych przydatnych funkcji. Chocby jak graficzna prezentacja spalania, ktorej dane mozna zapisac. generalnie auto warte swojej ceny. I co najwazniejsze sprawuje sie bezproblemowo.
Wrażenia
5,0
Silnik
Do 4 tys, obrotow jest oszczedny. Moze troche ospaly. Dzieki temu da sie jezdzic oszczednia. Powyzej tego pulapu zaczyna sie zabawa :)
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna. Krotko zestopniowana
4,0
Układ jezdny
Komfortowy. Jednoczesnie nie jest kanapowy i nie buja autem.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tylu nie ma rewelacji. Kamera jest nieodzowna.
4,0
Ergonomia
Nie ma wlasciwie do czego si przyczepic.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko dziala poprawnie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dobrze duzy rozstaw osi i brak kanalu srodkowego z tylu.
5,0
Wyciszenie
Do 120 auto jest wystarczajaco ciche. Po miescie jest bardzo ciche.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglady w benzyniaku nie sa drogie. ze swoim olejem do ASO maly przeglad 400 pln. Duzy ponizej 800.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jest dobrze. Auto warte swojej ceny. Majac na wzgledzie moje subiktywne preferencje.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasami popiskuja hamulce. Ale to Toyoty juz tak maja.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zadnych

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Valvematic 132KM 97kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Corolla XI Sedan 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,50 zł
8,0
l/100km
9,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Corolla XI Sedan