Karoseria
: Nie tylko karoseria. A wszystko po trochu
5,0
Całokształt
Przesiadlem sie z Awensisa T27 2.2 Diesel DPF. Zmiana bo zaczalem jezdzic mniej w trasach a wiecej po miescie i tu DPF sie nie sprawdza. Ponadto pomimo braku awarii auto segmentu D generuje zbyt wysokie koszty utrzymania. Ponadto bylem wyjatkowo zadowolony.
Auto zakupione bylo testowka w salonie z przebiegiem 4K. Polroczne. Pierwsze wrazenie to inna jakosc niz we wszystkich wczesniejszych Corollach. Plyta podlogowa z Avensisa T27. Czyli duzo miejsca. Brak kanalu srodkowego. Stylistyka to duzy plus. Podobnie jak stacja multimedialna Touch 2. Materialy lepsze niz w T27. Oczywiscie brak momentu obrotowego po przesiadce z diesla. Ponadto subiektywnie to chyba najladniejsza Toyota obecnie na rynku.
Wrażenia
4,0
Silnik
Tylko dobrze, bo musze po dziesieciu latach ponownie nauczyc sie jezdzic benzyna :) Valwematic poza tym sprawdza sie wysmienicie. Pomiedzy 2 a 3 tys obr. da sie sprawnie jezdzic i przyspieszac. Powyzej 3,5- 4 tys auto ozywa i da sie juz jezdzic dynamicznie.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia idealna zestopniowanie, praca lewarka jak dla moich preferencji idealne. Duzy plus to szosty bieg.
4,0
Układ jezdny
Dobrze, poprawnie. Tylne zawieszenie to belka skretna. Nieawaryjna a sportowe aspiracje juz mam za soba
Komfort
3,0
Widoczność
Do tylu srednio. Ale sytuacje ratuje kamera cofania i wszedobylskie czujniki.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo poprawnie. Klima w trzech trybach pracy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Brak tunelu srodkowego. Duzy kufer. Dlugosc auta to zaledwie mniej o 8cm od poprzedniego Avensisa kombi. I o tyle samo dluzszy niz Aurisa kombi. Reasumujac duze auto.
5,0
Wyciszenie
Z racji, ze nie przekraczam 120/godz wyciszenie jest w takich warunkach idealne. I nie jest glosniejszy od 2.2 Diesla jakiego mialem poprzednio. A byl wyjatkowo cichy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mam teraz opony 16-stki , ktore kosztuja normalne pieniadze. A nie 17-stki. Brak ksenonow-dla mnie plus. Belka z tylu, ktora nie zabkuje opon i jest tania w naprawach. Choc zawieszenia w toyotach i tak sa pancerne. I raczej niskie spalanie jak na moj styl jazdy. Czyli prawidlowe eko: dynamiczne przyspieszanie- utrzymanie stalej predkosci- hamowanie silnikiem. I nie mulenie silnika na zbyt niskich obrotach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Lepiej niz oczekiwalem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tu sie nie wypowiem. Za wczesnie na to jeszcze.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyzej.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Valvematic 132KM 97kW
[l/100km]