Ocena kierowcy - Toyota Corolla XI Sedan Facelifting
Hubson7,
3 lata temu
Silnik 1,4 D-4D 90KM 66kW
Rok produkcji 2018
Przebieg:
46 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
4,14
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: ilość miejsca z tyłu
4,0
Całokształt
bardzo poprawny samochód kompaktowy, bardzo dobry dla rodzin z dwójką dużych dzieciaków (rewelacyjna ilość miejsca z tyłu) Z zewnątrz może się podobać za to deska rozdzielcza bez polotu. Bezkonkurencyjny jeśli chodzi o niezawodność.
Wrażenia
4,0
Silnik
jak na 90 KM jest przyzwoicie, w mieście w zupełności wystarczy, na trasie jest dobrze do ok. 130 km/h, później idzie już gorzej (przydało by się jakieś 20 KM więcej) , Największa zaleta tego silnika to spalanie - mi średnie cały czas utrzymuje się w granicach 4,7-4,8 l. Minimalne jakie udało mi się osiągnąć na trasie to 2,8 l/100 km (zrobiłem tylko raz na odcinku 200 km bo normalnie tak się nie da jeździć), przy normalnej jeździe na trasie przy prędkości ok 90 km/h bez żadnych problemów mieć ok. 3,7-3,8 l/100 km.
4,0
Skrzynia biegów
poprawna
3,0
Układ jezdny
jeździłem już kilkoma autami i corolla w tej dziedzinie wypada trochę poniżej przeciętnej. Przez dłuższy czas po zakupie (kupiłem nowy) miałem wrażenie że w szybszych zakrętach cały czas ucieka mi tył.
4,0
Karoseria
wersja po fl z zewnątrz nawet może się podobać, przy długości 4,64 m jeden z większych kompaktów a rozstaw osi na poziomie 2,7 jest bezkonkurencyjny (tyle samo co w ostatnim Avensisie). To wszystko przekłada się bezpośrednio na ilość miejsca w środku
Komfort
4,0
Widoczność
może być, kamera cofania jest bardzo przydatna
4,0
Ergonomia
bardzo bobra wielofunkcyjna kierownica - całe szczęście że ma fizyczne przyciski. Dotykowy ekran jest kiepski - rozdzielczość jak z początku wieku i nie ma fizycznych przycisków. Pozycja za kierownicą jest dobra.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dizelek trochę długo się rozgrzewa więc zimą zajmuje mu trochę czasu aby w kabinie robiło się ciepło.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu rewelacja, brak tunelu środkowego robi dodatkową robotę. Z przodu - bardzo dobrze
3,0
Wyciszenie
do ok. 100-120 bardzo poprawne. później robi się już głośno
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
bardzo przewidywalny - nic się nie dzieje, tylko serwisy i tankowanie, 46 tys. przebiegu i klocki nadal oryginalne (wg. serwisu wytrzymają do 60 tys.)
4,0
Stosunek jakość/cena
dobrze ze były promocje przy zakupie bo bym się chyba dwa razy musiał zastanowić przed zakupem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nic się nie dziej, 46 tys. przebiegu i nawet żarówka się nie przepaliła, klocki nadal oryginalne (wg. serwisu wytrzymają do 60 tys.)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
całkowicie brak - przebiegu i nawet żarówka się nie przepaliła, klocki nadal oryginalne (wg. serwisu wytrzymają do 60 tys.)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1,4 D-4D 90KM 66kW
[l/100km]