Ocena kierowcy - Toyota Corolla XI Sedan Facelifting
Maciek,
3 lata temu
Silnik 1,6 Valvematic 132KM 97kW
Rok produkcji 2018
Przebieg:
60 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
5,00
22% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
5,0
Całokształt
Szukałem dla siebie auta, które będzie bezawaryjne. Miałem doświadczenie z używanymi markami premium, regularnie odwiedzałem mechanika. Kupiłem Corollę i odwiedzam 2 razy w roku na wymianę opon i oleju z filtrami. Wsiadam i mogę jechać na koniec świata bez obawy, że coś się zepsuje. Nie jest to auto luksusowe, ale nigdy nie miało nim być to kompakt. Silnik w połączeniu ze skrzynią CVT pracuje bardzo dobrze, bagażnik bardzo duży chociaż z racji że to sedan otwór załadunkowy nie jest zbyt duży ( zmieściłem rower oczywiście po rozłożeniu tylnej kanapy). Spalanie na średnim poziomie konkurentów innych marek, dynamika zasługuje na piątkę z minusem. Co dla mnie ważne silnik jest wolnossący, bez turbiny, bez hybrydy, bez zbędnej elektroniki czyli bez ewentualnych kłopotów. Ma również bardzo dobry promień skrętu, łatwo się parkuje nawet w ciasnych parkingach galerii handlowych. Mam wersje z bogatym wyposażeniem, część rzeczy mam wyłączone bo nie wykorzystuje na co dzień. Zmieniłbym ją ewentualnie na nowszy model w tym samym silniku, ale póki co ceny 90 tyś zł+ to za dużo. Ogólnie w tych kwotach można mieć niesamowite auta z segmentu premium, które będą wzbudzały zazdrość, niestety często ich przeszłość jest nieznana i zakup ryzykowny. Ja szukałem bezawaryjności i w miarę skromnego wyglądu tak, aby bez obaw o kradzież zaparkować w nieznanym miejscu na dłużej. Dostałem to w toyotce. Opinię piszę po 2 latach użytkowania.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wystarczy w zupełności do normalnej jazdy. Można swobodnie wyprzedzić nawet ciąg samochodów. Jeśli potrzebuje większej dynamiki wystarczy przycisk sport i pracuje na wyższych obrotach i idzie aż miło. Nie rozumiem opinii, że jest słaby i nie jedzie. Oczywiście, jeśli ktoś chce wyścigówkę do palenia gumy i kręcenia bączków to nie będzie zadowolony. Ale do zwyczajnej jazdy można polecić. Zaznaczę, że wcześniej jeździłem między innymi 2.8 V 6 200 KM, 1,8 T 150 KM, oraz 2.0 T 280 KM więc mam porównanie.
5,0
Skrzynia biegów
Chciałem koniecznie z automatem bo w większości moje samochody miały takie skrzynie. W tym wypadku coś nowego- CVT. Naczytałem się opinii i się bałem. Ale po przejechaniu, wątpliwości minęły. Żadnych szarpnięć, dziwnych zachowań. bardzo płynnie zmienia biegi. Świetnie współpracuje z silnikiem i gdy chce np. szybko wyprzedzić dobierze obroty tak, by maksymalnie wykorzystać moment obrotowy. Najlepiej samemu wsiąść i się przejechać.
5,0
Układ jezdny
Dość sztywne zawieszenie, samochodu nie buja, prowadzi się pewnie w zakrętach. Do tej pory żadnych awarii, żadnych wymian chociaż drogi w mojej okolicy nie rozpieszczają.
5,0
Karoseria
Wszystko w porządku, nie ma żadnej rdzy. Podwozie ok.
Komfort
5,0
Widoczność
Parkowanie bez problemu. W razie czego można się wspomóc kamerą.
5,0
Ergonomia
5 min w samochodzie i już wszystko wiesz. Można obsługiwać intuicyjnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zarówno klimatyzacja jak ogrzewanie działają bardzo dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto kompaktowe, baardzo dużo miejsca dla kierowcy i pasażera. Z tyłu również wygodnie, nawet dla 3 osób ponieważ nie ma tunelu środkowego.
5,0
Wyciszenie
W zależności od poogdy, przy prędkości autostradowej 140 km/h słychać wiatr, ale nie przeszkadza to w prowadzeniu rozmowy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tylko serwis bieżący olej, filtr. Średnie spalanie na moim komputerze pokazuje 7,3
5,0
Stosunek jakość/cena
Za stosunkowo niewielkie pieniądze otrzymujemy niezawodne auto, które spełni zadanie podróżowania od A do B wzorowo.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez usterek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1,6 Valvematic 132KM 97kW
[l/100km]