Ocena kierowcy - Toyota Corolla XI Sedan Facelifting
Marko,
5 lat temu
Silnik 1,6 Valvematic 132KM 97kW
Rok produkcji 2018
Przebieg:
17 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,86
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Model naprawdę udany pod każdym względem. Jest to moja pierwsza Toyota którą nabyłem trochę przez przypadek. W porównaniu będę się odnosił do Avensisa i Focusa 2017. Wszyscy mówią o słabym silniku ale ta jednostka (1,6) wypada lepiej niż konkurencja o tej samej pojemności i rodzaju paliwa (najmocniejszy Focus 1.6 jest znacznie wolniejszy). Przestrzeń dla pasażerów genialna, bagażnik bez problemu pomieści bagaże na wakacyjny wyjazd czteroosobowej rodziny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bezawaryjny, oszczędny a jak trzeba dynamiczny choć jest to okupione wysokimi obrotami - ale tak w większości aut o umiarkowanej pojemności.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje idealnie, przełożenia dobrze dobrane. Jak trzeba to na 2 biegu setkę osiągniemy i dieslowi robimy papa (ile tam się trzeba namachać biegami).
Avensis ma lekką przewagę, tam dodatkowo czuć jakby klikniecie co daje pewność wbitego biegu, ciężko mi to opisać ale jest rewelacyjna.
5,0
Układ jezdny
Prowadzenie auta ma nieco inny charakter niż w Focusie ale to nie znaczy że brakuje poczucia pewności i bezpieczeństwa. Bez większego problemu mogę pokonać ostry zakręt ze sporą prędkością i czuć granicę przyczepności. Nowy Fokus ma jedną wadę - wersja kombi podczas wykonania ostrego manewru ma tendencję do zarzucania tyłem (tak jakbym miał przyczepę która nie nadąża i ciągnie tył auta). Tego w starszych Focusach nie było. Avensis siłą rzeczy z racji na swoje gabaryty (masa i rozstaw osi) daje uczucie większej stabilności. Ogólnie Corolla nastraja do spokojnego stylu jazdy - duży plus, mam mniej mandatów. Dla odróżnienia kiedy przesiadam się do Focusa to zawsze mnie ponosi, w tym aucie nie ma relaksu, jest tylko ogień.
5,0
Karoseria
Sylwetka dynamiczna, może się podobać. Tylne lampy genialne - w nocy czerwony pasek jest idealnie równo podświetlony. Konkurencja może się uczyć - w całkiem świeżych modelach audi (i to nawet wysokie modele) widać prześwietlenia, nieregularność. O Foce nie wspominam.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bez zastrzeżeń, ponadto praktycznie każda wersja ma kamerę cofania.
4,0
Ergonomia
Jest kila mankamentów 1. Przyciski sterowania szybami nie są dokładnie pod ręką, trzeba wyraźnie cofnąć łokieć 2. Kolumna kierownicza powinna mieć większy zakres regulacji przód/tył, przy moim wzroście 1,8m jest ciut za daleko (w Focusie jest lepiej) 3. Daszek przeciwsłoneczny jest zbyt mały ale być może dlatego że fotel mam ustawiony na max w dół. Reszta bez zarzutów. Bardzo funkcjonalne kieszenie w drzwiach, bez problemu wstawiam dużą butelkę (np. 1,5L) Avensis tego nie ma. Wygodne fotele - podróż 1100km w jedną stronę (Francja,Włochy) bez bólu pleców, nóg itp.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ktoś napisał że przy większych prędkościach wzrasta siła nadmuchu. Ja tego nie zauważyłem. Zimą auto bardzo szybko łapie temperaturę. W dieslu marznę cała drogę do pracy. Dodatkowo moja Corolla ma grzane fotele więc jest idealnie. Latem klima Ok - zresztą nie pamiętam auta abym narzekał na chłodzenie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez konkurencyjna, kierowca rzecz raczej oczywista. Pasażerowie z tyłu - focus, audi a4 zdecydowanie mniej. Co ciekawe Avensis chyba nie miał więcej miejsca na nogi.
4,0
Wyciszenie
Nie jest idealne ale też nie można narzekać. Dla mnie jest OK. Mogę się przyczepić do wyciszenia nadkoli, dosyć wyraźnie słychać odbicie np. kamieni. Wnętrze dobrze spasowane, nic nie trzeszczy a duża kostka brukowa po której czasem jeżdżę to najlepszy test. Dla mnie jazda Corollą to duża przyjemność.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy bardzo oszczędnej jeździe można zejść nieco poniżej 5. W tasie z minimum autostradową prędkością ok 8L, codzienna jazda praca-dom 7,4 latem i 8 zimą
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena nie jest niska ale dałem 5 za to jak mało traci na wartości. W tej konkurencji Ford wypada słabo. Po roku lub góra dwóch różnica w cenie zakupu znika, a im dalej tym jeszcze lepiej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To przecież Toyota
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeszcze raz Toyota
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1,6 Valvematic 132KM 97kW
[l/100km]