Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla XI Sedan Facelifting

Jakub, 6 lat temu
Silnik 1,6 Valvematic 132KM 97kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 21 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Corolla XI Sedan Facelifting 1,6 Valvematic 132KM 97kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,79
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
5,0
Całokształt
Czytałem wiele negatywnych opinii na temat silnika, że nie jeździ, jakości wykończenia i.... kupiłem. I nie żałuję. A w ostatnim roku miałem okazję jeździć kilkoma samochodami. I toyota naprawdę na ich tle wypada dobrze. Jest kilka denerwujących szczegółów, o których napiszę poniżej, ale nie zmienia to faktu, że Corolla to po prostu świetny samochód. Moim zdaniem pisanie o budżetowym charakterze auta jest krzywdzące, samochód jeśli chodzi o jakość wykonania i estetykę wnętrza nie odstaje od liderów rynku.
Wrażenia
5,0
Silnik
Daję 5 gwiazdek, bo piszę o silniku wolnossącym o pojemności 1,6 l. Trudno go porównywać do dwulitrowego diesla czy hipernowoczesnych benzynowych doładowanych silników, ale pisanie, że ten silnik nie jeździ to gruba przesada. Do dynamicznej jazdy wymaga wysokich obrotów, ale zapewnia dynamikę na przyzwoitym poziomie. I tyle. Na autostradzie w pełni załadowany jeśli nie ma stromych podjazdów bez problemu utrzymuje prędkość 150 km/h. Dla mnie ten silnik wystarcza w zupełności, a do tematu wrócę tak przy 200 tys km ,gdy moje 1,6 będzie się dopiero rozgrzewać, a kolega np z VW będzie przeprowadzał swój pierwszy poważny remont...
4,0
Skrzynia biegów
Automatyczna. CVT. Jest specyficzna. Ale nie przeszkadza. Nigdy nie dorówna DSG, ale jej sposób zmiany biegów na pewno nie irytuje, za to spalanie naprawdę nie jest wysokie.
5,0
Układ jezdny
Ja nie jeżdżę rajdowo. Trudno mi więc pisać fachowe opinie o zachowaniu samochodu w łuku przy 200 km/h. Jest bardzo komfortowy, trzyma się drogi i na suchym i na mokrym, nic nie stuka i nie łomocze, i nie trzęsie karoserią.
5,0
Karoseria
Piękna stylistyka. Ja mam pakiety pure i tech, Toyota prezentuje się świetnie. Na pewno nie budżetowo. Bagażnik naprawdę duży, niestety zawiasy wnikają do środka. Nie osłonięta od strony bagażnika tylna półka z głośnikami. Brak otworu do przewożenia długich przedmiotów, bez problemu można jednak zrobić taki otwór u tapicera, jak się okazało. Świetne światła led.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra. Naprawdę. Jeśli żona nie narzeka... Kamera cofania, całkiem przyzwoita, czujniki z przodu i z tyłu
4,0
Ergonomia
Dobra. Choć wiem, że są lepsi. Pewne rzeczy wymagają przyzwyczajenia, choćby obsługa komputera, ale wszystko jest na tyle logicznie przemyślane, że gdy się już człowiek "nauczy" jeździ się świetnie. Nawet ten system Touch ang Go okazuje się bardzo łatwy w obsłudze, denerwuje, że tak mało funkcji można sterować z kierownicy. Fatalny tempomat. I nie rozumiem, dlaczego regulowany schowek między przednimi fotelami zarezerwowano dla najdroższej wersji. Dla mnie ten, który ja mam jest zbyt daleko z tyłu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Rewelacja. Baliśmy się braku tylnego nawiewu, ale w ogóle się tego nie odczuwa. Śliczne są te zewnętrzne okrągłe nawiewy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Klasa sama w sobie. Jest po prostu wielka. I ma bardzo, bardzo wygodne fotele. I, co ważne, świetnie rozmieszczony isofix
4,0
Wyciszenie
Faktycznie, powyżej 140 km/h szumy są słyszalne. Ale żeby to było męczące? Nic podobnego. W tym roku trzy wyjazdy zagraniczne, w tym Włochy, na autostradach zwyczajowo w okolicach 140 - 150 i naprawdę ten hałas nie jest uciążliwy. Przy mniejszych prędkościach idealna cisza. Bardzo przyzwoite głośniki. A poprzednio jeździłem Peugeotem z opcjonalnym zestawem JBL i naprawdę tragedii nie ma.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie żadne, przeglądy też nie zabijają, przystępne AC u dealera
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie nie znajdziecie tak dużej i tak wyposażonej limuzyny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1,6 Valvematic 132KM 97kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Corolla XI Sedan Facelifting 1,6 Valvematic 132KM 97kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
7,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Corolla XI Sedan Facelifting