Ocena kierowcy - Toyota Corolla XI Sedan Facelifting
piotrlct,
7 lat temu
Silnik 1,6 Valvematic 132KM 97kW
Rok produkcji 2016
Przebieg:
1 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
: Mimo zastosowania pospolitej belki skrętnej, auto pewnie się prowadzi w zakrętach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Łatwo rysujący się lakier oraz plastiki typu Piano Black.
4,0
Całokształt
Mimo liftingu Corolla zdaje się być niedopieszczona
w detalach. Miejscami kuleje ergonomia, przydałaby się
większa troska o szczegóły. Zaś gdzie indziej cieszą
genialnie proste rozwiązania. W istocie jest to bardzo
dobre auto: wygodne, oszczędne i – dzięki sprawdzonym
silnikom – niezawodne i trwałe.
Wrażenia
4,0
Silnik
Pod maską Corolli pracuje silnik 1.6 Valvematic. Jest w układzie rozrządu DOHC z elektronicznym sterowaniem wielopunktowego wtrysku paliwa. Najwyższa moc motoru to 132 KM i 160 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Do Corolli taka ilość mocy pasuje w sam raz. Braku wigoru nie da się zarzucić, bo auto szybko odpowiada na polecenia wydawane prawą stopą i lubi górny zakres obrotowy. Osiągi i elastyczność są niezłe, a zużycie paliwa przy odpowiednim traktowaniu potrafi być niskie. Auto setkę osiąga w 10 sekund.
5,0
Skrzynia biegów
Na pochwałę zasługuje bez dwóch zdań manualna, 6-biegowa skrzynia. Lewarkiem operuje się lekko - nowoczesny mechanizm zapewnia nieduże ruchy dźwignią i precyzyjnie wpada we wskazane miejsca. Każda zmiana przełożenia jest potwierdzona miłym dźwiękiem "kliknięcia", typowym dla pojazdów o japońskim rodowodzie.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny skomponowano według schematu opartego na kolumnach McPhersona z przodu i stabilizatorze. Oś tylna to zamontowana sztywna belka skrętną ze sprężynami śrubowymi i amortyzatorami. Sposób resorowania jest komfortowy, przy jednoczesnym dobrym zachowywaniu się auta w łukach. Zadowala też precyzyjnie działający układ kierowniczy i seryjne wyposażenie wozu w bogaty pakiet systemów wspomagających kierowcę.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność w każdym kierunku jest znakomita. Jedynie co przeszkadza to szerokie slupki C, ale to już taki urok sedanów. Do tyłu wspomaga nas kamera cofania oraz zamontowane czujniki parkowania.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam gdzie powinno się znaleźć, bez zbędnych udziwnień. Przycisków nie trzeba szukać po całym kokpicie a obsługa systemów pokładowych nie sprawia problemów. Designerzy w trakcie projektowania kabiny okazali się powściągliwi i z niczym nie przesadzili. Wskaźniki z niebieskim podświetleniem są czytelnie, funkcjonalność nie sprawia problemów użytkowych, a przednie fotele cieszą wygodą.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak jest zima, to musi być.......ciepło w aucie. I na odwrót. Wszystko działa bez zarzutów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Corolla może pochwalić się spora ilością miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu auta, a to za sprawą 2700 mm rozstawu osi. Tunel środkowy jest ledwo zaznaczony i nie przeszkadza 3 pasażerowi z tyłu. Kierowca ma wokół siebie sporo miejsca, nie ma mowy tutaj o obijaniu łokciami czy kolanami czegokolwiek.
4,0
Wyciszenie
Na biegu jałowym jej praca jest równiutka i cicha. Dopiero w trakcie przyspieszeń i podciągania w wyższy zakres obrotów, odgłosy zaczynają się miarowo zwiększać, ale absolutnie nie przeszkadzają. Do prędkości 120km/h jest dobrze, potem już tylko znośnie, ale nie za sprawą głośno pracującego silnika tylko szumu opływającego powietrza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Udana i sprawdzona od lat wolnossąca jednostka 1.6 Valvematic jest prostym i niezawodnym silnikiem, którego nie trapią typowe awarie. Prosta konstrukcja zawieszenia jest trwała a części poszczególnych komponentów na akceptowalnym poziomie. Ceny serwisu również nie wydrenują portfela.
4,0
Stosunek jakość/cena
W cenie około 80tys chciało by się wszystkiego, jednak patrząc na wyposażenie oraz na materiały wykończeniowe innych marek aut segmentu C , Toyota Corolla wypada w każdym aspekcie podobnie. Plastiki są miekkie w górnych partiach deski, poniżej wysokości łokcia wszystko już jest twarde, ale dobrze spasowane. Nie ma tutaj jakiś rażących wpadek do których można się przyczepić. Niektórzy narzekają na archaiczny zegarek cyfrowy, który przypomina lata 90-te, ale to jest chyba urok tej marki, skoro nawet przy faceliftingu tego nie zmienili.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez rok użytkowania nie odnotowałem żadnej drobnej usterki w aucie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez rok użytkowania nie odnotowałem żadnej poważnej usterki w aucie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1,6 Valvematic 132KM 97kW
[l/100km]