Komfortowy, oszczędny, niezawodny. Trochę denerwuje brak rączki do zamykania bagażnika, w ogóle do tego bagażnika księgowy się wcisnął i zaczął ciąć koszta. Pokrywa oddzielająca koło zapasowe od bagaż za cienka. Gdy złapałem gumę i wymieniłem na zapas położyłem flaka do bagażnika a ta deseczka się wygięła i koło wpadło do środka. No porażka musiałem kupić gumową wykładzinę do bagażnika bo obawiam się że się połamie
Wrażenia
5,0
Silnik
Auto jest ciężkie, więc przy ruszaniu czuć turbodziurę. Nie jest to coś kłopotliwego ale wyraźnie czuć jak się włącza turbo to troszkę wgniata w krzesło. Na trasie czasami obserwuje jak jakiś samochód na 2 wyprzedza za mną niestety odstaje. Mam zwyczaj wciskania gazu do oporu (tylko przy wyprzedzaniu) i uśmiecham się z politowaniem...W skrócie na trasie rewelacja.
5,0
Skrzynia biegów
To naprawdę mocny punkt Toyoty. Biegi wchodzą dość twardo ale precyzyjnie bez haczenia. VI można już jechać od 80-85 km więc jak się uprzesz to nawet w mieście włączysz, ale ogólnie po mieście to lepiej do V biegu i wtedy i ekonomiczniej i bezpieczniej
5,0
Układ jezdny
Tą wersje zaliczyłbym do limuzyn więc autko raczej płynie nawet po naszych dziurawych drogach. Koleiny jak i garby przed światłami wybiera b. dobrze. NIE MA się poczucia jakiejś niestabilności czy obaw że auto zaraz wyskoczy na inny pas ruchu. Jedzie jak po sznurku
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólnie jest dobrze ale przydały by się czujniki cofania. Ja ich nie mam i żona ma trochę kłopotu z parkowaniem ale i tak sobie radzi.
5,0
Ergonomia
Przyciski ułożone czytelnie i logicznie. Jedynie przydałby się przycisk na kierownicy do sterowania komputerem, lub zegarek osobno na wyświetlaczu tak jak to jest w Awensisie. Lubię funkcję chwilowego spalania i wtedy niestety zegarka nie widać ponieważ jest jedna z funkcji wyświetlanych na komputerze.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie jest ok, klimatyzacja również. Przy wysokich temperaturach latem i tu ciekawostka przy odpalaniu auta (włącza się samo) przewietrzanie auta czyli zamyka się obieg powietrza z zewnątrz. Z kolei jesienią nawiew na przednią szybę osobno wyeksponowany załatwia sprawę początkowego parowania szyby. Wiadomo wilgoć przynosi się ze sobą na ubraniu
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest jej b. dużo. Ja mam 180 cm z przodu i z tyłu czuje się wystarczająco komfortowo. Podłokietniki z przodu przesuwany z tyłu szeroki z miejscem na napoje, więc OK
5,0
Wyciszenie
Dieselek 2.0 126 KM ale nie słychać za bardzo lub może po prostu jego dźwięk jest niekłopotliwy
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wiadomo jak się przyciśnie to spali więcej. Zauważyłem że jak się jedzie na V ok 70-80 to spala podobnie jak na VI 90. Więc między 80-90 można jechać VI ale wtedy spala więcej jak na V przy tej prędkości. Na trasie średnio 5-5.5 w zależności czy jedziesz 100 czy 140. Jak oszczędzasz poniżej 100 to mój rekord 4.2 Myślę że bez bagażów i samemu zszedłbym poniżej 4. Tylko po co. W mieści Gdańsku d. korki więc najwięcej nawet 8 ale to po tankowaniu. Jak minęło kilkanaście dni do następnego tankowania spadło do 7.5 i tak rozsądnie trzeba liczyć
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem już używany ale fakt że trzyma cenę. Jakość ogólna b. dobra
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mój model jest wyprodukowany w Japonii więc odpukać nic się nie dzieje tylko trzeba zmieniać olej i filtry. Tarcze hamulcowe musiałem wymienić po 50 tys ale podobno to teraz norma we wszystkich samochodach. Olej leję 5W50 i jeszcze nigdy nie musiałem dolewać. Oleju nie bierze, ale staram się go wymieniać 1 w roku nie przekraczając 15 tys km Akurat tyle robię więc na koniec listopada przed zimą żeby nie było problemu z odpalaniem wymieniam i mam św spokój.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Cóż Toyota to Toyota....
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D-4D 126KM 93kW
[l/100km]