Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla X Sedan

Artur, 12 lat temu
Silnik 1.4 D-4D 90KM 66kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 112 tys. km
Toyota Corolla X Sedan 1.4 D-4D 90KM 66kW 2007-2010 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Ogólnie samochód jest bardzo przyjemny. Ma ładny wygląd (chociaż to kwestia gustu), spory bagażnik, sporo miejsca dla kierowcy i pasażerów, tak więc długie trasy jak najbardziej wchodzą w grę, stosunkowo małe spalanie, trochę słaba widoczność, niezawodność. Osobiście jestem bardzo zadowolony z tego samochodu. Oczywiście są na świecie lepsze auta, ale te mogę jak najbardziej polecić. Szkoda jedynie, że nie robili silników 2.2 D-CAT.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik w porządku, bez problemów odpala nawet przy bardzo dużych mrozach, równo i cicho pracuje, powyżej 3 tyś. trochę go mocno słychać w kabinie. Elastyczność silnika też w miarę ok, ale z reguły przy wyprzedzaniu od 100km/h redukuję na 4. Beznadziejnie jest natomiast poniżej 2 tyś. obrotów, bo ma straszną zamułę. Jak chcesz przed kogoś wskoczyć na skrzyżowaniu to lepiej najpierw wkręć go na obroty.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów super, nigdy nie było z nią problemu, biegi wchodzą gładko, nie ma luzów.
5,0
Układ jezdny
Nie mam się do czego przyczepić w zasadzie, przydałby się jeszcze ESP, ale ogólnie jest OK, kierownica bez luzów, dobrze reaguje na ruchy. Trochę duży promień skrętu. Zawieszenie dosyć twarde i większe dziury trochę za słabo tłumi, ale za to bardzo dobrze trzyma się na zakrętach i przy nagłych ruchach kierownicą.
Komfort
3,0
Widoczność
Tutaj jest słabo. Boczne drzwi są poprowadzone dosyć wysoko i szyby są wąskie. Ale najgorsza jest widoczność do tyłu- mała szyba. Tak samo z przodu, kokpit poprowadzony jest dosyć daleko, do tego te wysokie drzwi, krótka maska- trzeba patrzeć z wyprzedzeniem, bo tutaj widoczność jest naprawdę kiepska.
5,0
Ergonomia
Jest ok, ogólnie wszystko na swoim miejscu, łatwe w obsłudze, bez udziwnień, wszystko pod ręką, bardzo fajne zegary, przejrzyste, można sobie regulować podświetlenie zegarów. Jedyne, co mi się nie podoba to to, że aby obsługiwać komputer pokładowy trzeba wciskać rękę za kierownicę żeby tymi pałeczkami zmienić jakieś ustawienia itp. W nowszych modelach obsługuje się na kierownicy, ale w tych pierwszych wypustach jeszcze w ten niewygodny sposób. Chcąc sprawdzić coś w czasie jazdy trzeba się trochę nagimnsatykować. Ilość schowków i skrytek jest wystarczająca, wszystkie są pod ręką w zasadzie. Bagażnik dosyć spory, minusem jest to, że nie klapa nie jest na siłownikach tylko na zwykłych drążkach, co oczywiście zmniejsza pojemność i użyteczność przestrzeni bagażnika.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak w toyocie- słabo. Strasznie długo się nagrzewa, miałem mercedesa 190 i tam nie zdążyłem wyjechać na główną ulicę i już gorącym buchało i grzało, a w tej toyocie i poprzedniej (Carina E) strasznie długo się nagrzewało wnętrze auta. W tej jest co prawda webasto, więc zimą rano zanim odśnieży się auto w środu już leci ciepłe powietrze, ale bez tego baaardzo długo. Jak się nagrzeje to jest ok, daje ciepłym. Z klimą nigdy nie było problemu, odpowiednio używana i odgrzybiana cały czas działa bez zarzutów. Problem pojawia się z przednią szybą, bardzo paruje i słaby jest nawiew na przednią szybę. Próbowałem już różnych specyfików i nic.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W 5 osób nie ma najmniejszego problemu. W ogóle samochód przystosowany do długich tras, latem spędziłem w samochodzie ok 11 godzin robiąc tylko jeden krótki postój na stacji i nie dało się odczuć tak długiej trasy. Ani plecy, ani nogi nie bolą, nie drętwieją. Pozycja jest wygodna, bardzo dobrze się siedzi. U pasażera obok kierowcy tak samo. Daleko wysunięty kokpit i przednia szyba dają wrażenie przestrzeni przez co człowiek nie ma wrażenia jakby jechał w klitce jakiejś i nie męczy się. Z tyłu też OK, gdy wiozłem młodą parę do ślubu (5 osób) dla Panny Młodej z suknią mogło być trochę ciasno, ale to wyjątkowa sytuacja. Pasażerowie z tyłu, nawet ci wysocy nie zawadzają głową o dach samochodu :)
5,0
Wyciszenie
Samochód jest cichy, silnik pracuje cicho, jest dobrze wygłuszony. Przy prędkości ponad 130km/h trochę słychać w kabinie silnik, ale spokojnie można jechać sobie 130 mieć radio cicho nastawione i doskonale się je słyszy, tak samo nie ma problemu z rozmową.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nooo, mogłoby być lepiej :P Jeżeli chodzi o trasy to jest rewelacja, przy jeździe z prędkością ok 120-130km/h z częstym wyprzedzaniem spalanie do 6,5l/100km a przy jeździe ok 100-110km/h spokojnie, bez częstego wyprzedzania, np. po ekspresówce rewelacja- 4.7-5.0 Zrobiłem trasę ok 500km (z klimą) za raz i średnie spalanie wyszło 5.1 przy czym w kilka godzin spędziłem w korkach. Oleju nie bierze, nie dolewam, po prostu wymieniam co 15tyś km. Gorzej ze spalaniem jest w mieście. Latem z włączoną klimą w samym mieście ok 6,5-7l/100km, zimą różnie 7,5 do nawet 9 gdy włącza się webasto i na krótkich odcinkach. Jeżeli chodzi o serwis w ASO to jest dość drogo. Chociaż niektóre części oryginalne kosztują prawie tyle samo co zamienniki. Sam serwis jest dość drogi, osobiście nie serwisuję swojego auta w ASO. Dostępność części jest w miarę przyzwoita, gdy tylko samochód wszedł na rynek był problem np. z klockami itp.- mówię o częściach zamiennych, bowiem nie figurował ten model jeszcze w bazach. Jeżeli chodzi o podstawowe rzeczy jak klocki np. to cena w granicach 300-350zł za komplet.
4,0
Stosunek jakość/cena
W dużej mierze płaci się za markę. Cena jest stosunkowo duża, chociaż samochód jest konkretny, nie psuje się. Co do wykończenia można by podyskutować, w niektórych miejscach znajdziemy \"żywy\" plastik, twardy, jednak ogólna jakość wykończenia jest w porządku- wszystko jest dobrze spasowane, nie ma szpar, zgrzytów, skrzypów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic mnie jeszcze nie zdążyło zdenerwować w tym samochodzie, więc chyba jest ok. Dosyć szybko wyciera się lewy bok fotela kierowcy, dosyć śliska kierownica (ja obszyłem sobie kierownicę skórką- fajnie wygląda, bo kierownica jest dosyć mała i przy tym jest przyjemna w dotyku. Tylko nie kupujcie skórek za 20zł lepiej wydać te 50zł czy 60zł i kupić sobie fajne poszycie, które będzie ładnie wyglądało i będzie miłe w dotyku). Trochę twarde plastiki, ale na razie nic nie skrzypi i nie stuka w kabinie.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Nie było na razie poważnych usterek.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.4 D-4D 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Corolla X Sedan 1.4 D-4D 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
28,00 zł
5,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Corolla X Sedan