Silnik
: Bardzo niskie spalanie przy dobrych osiągach i możliwość jazdy <2000 nie katując silnika (zawory).
4,0
Całokształt
Sprawdzone rozwiązania w konserwatywnym nadwoziu (sedan). Jeżeli będzie równie trwała jak poprzedniczki - można przeboleć brak kombi :-)
Wrażenia
4,0
Silnik
Najlepszy wolnossący silnik benzynowy w klasie 1.6. Szybko się nagrzewa, jedzie pod górkę bez strzelania zaworami (Valvematic!) już od 1500 obrotów (jak diesel). Oszczędny przy jeździe zgodnej ze wskazaniami ekonomizera. Równocześnie dynamiczny dla osób lubiących japońskie szlifierki i kręcenie powyżej 4000 obrotów - wtedy jednak nie tak cichy i oszczędny :-)
4,0
Skrzynia biegów
Samochód poleasingowy co może mieć znaczenie przy ocenie tego elementu - czuć już, że biegi nie wchodzą do końca gładko, standardowy problem przy 1 i wstecznym. Zestopniowanie OK oprócz bardzo krótkiej jedynki.
4,0
Układ jezdny
Zastosowanie tylnej belki zamiast zawieszenia wielowahaczowego niestety odbiło się na prowadzeniu pojazdu. Zakręty, serpentyny nie są najmocniejszą stroną tego auta. Wyciszenie wybojów, pewność przy dużych prędkościach - bez zarzutu. Do poprawy stabilność prowadzenia przy dużym wietrze bocznym, jednak wpływ na to ma również wysokość pojazdu.
Komfort
4,0
Widoczność
Obawiałem się widoczności do tyłu (kufer) i przodu (brak widoczności końca maski) jednak po kilku dniach parkuję na centymetry. Dla żony jednak obowiązkowo czujniki parkowania - zwrócą się po pierwszym malowaniu...
Brakuje tylnej wycieraczki, jednak mimo to widoczność przez tylną szybę jest OK.
5,0
Ergonomia
Japońska myśl - wszystko na swoim miejscu, proste, nie przekombinowane. Jedyny zarzut do wskaźników na desce - nie można ustawić jednoczesnej widoczności przebiegu, temperatury i godziny.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa, mocno grzeje, równie szybko chłodzi. Delikatny problem z parującymi oknami w czasie deszczu ale klima działa cuda.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ogrom miejsca, z tyłu - w zależności od ustawienia przednich foteli. Rodzina 2+2 podróżuje komfortowo, 3 dorosłych z tyłu raczej tylko na krótkie dystanse. Bagażnik - ogromny ale z zawiasami wnikającymi do środka oraz nie okrytymi głośnikami (można je uszkodzić wsadzając duże walizki).
5,0
Wyciszenie
Na postoju nie słychać silnika ani pojazdów / osób na zewnątrz. Podczas jazdy po mieście - upojna cisza. Na trasie - dalej cicho, słychać jedynie szum wiatru. Silnik zaczyna być słyszalny powyżej 120-140 km/h. Głośno - powyżej 160.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny przeglądów w ASO wysokie, ale rekompensuje to jakość obsługi. Można je wykonać również w licznych stacjacj obsługi specjalizujących się w samochodach japońskich.
Zużycie paliwa - jak na gabaryty, osiągi - doskonałe: trasa 4.5 - 6.5 (70-130km/h), miasto - 7-8.5 litrów.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wyraźnie droższa na tle konkurencji jednocześnie oferując mniej. Mam nadzieję, że będzie równie trwała co poprzedniczka.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za krótko żeby oceniać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za krótko żeby oceniać.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Valvematic 132KM 97kW
[l/100km]