Silnik
: nie mam określenia niż to banalne - \"mułowaty\"
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: brak elastyczności
Przeniesienie napędu
: hacząca skrzynia biegów - zwłaszcza bieg wsteczny
Karoseria
: niezbyt udany desing
3,0
Całokształt
Zdecydowałam się dodać swoją opinię ponieważ czasem nie warto kierować się przy wyborze kolejnego auta sentymentem do poprzedniego modelu. Obecnie wszystkie auta są skonstruowane tak aby wytrzymać te pierwsze 5 lat w miarę przyzwoicie i szkoda mi że te 5 lat spędzę w sumie mało przyjemnie.
Wrażenia
3,0
Silnik
Zaskoczenie ale negatywne brak przyśpieszenia na wszystkich biegach jeśli jazda dynamiczna spalanie kosmiczne i wycie silnika tak więc daję sobie spokój leniwe toczenie i zero przyjemności. Miejscami niebezpieczne bo przed każdym manewrem wyprzedzania zastanawianie się czy zdążę i redukcja biegów.
3,0
Skrzynia biegów
Kłopoty ze wstecznym niestety mam trzecią toyotę i w każdej to samo jedynka słabo szczególnie przy redukcji z dwójki na jedynkę (np. jazda w korku) już lepszym wariantem jest toczenie się na dwójce do momentu gdy już naprawdę trzeba zmienić bieg
3,0
Układ jezdny
Nic na razie na skrzypi trochę buja przy nierównościach poprzecznych z tyłu nie ma rewelacji na wybojach jakoś tak twardawo.
Komfort
3,0
Widoczność
Do tyłu nic nie widać mam czujniki bo inaczej byłoby śmiesznie i niebezpiecznie ze względu chociażby na betonowe kosze
3,0
Ergonomia
Przód moja córka określiła mianem \"uśmiechniętej Japonki\" przyjaciele mówią że jest \"zadzierzysta\" reszta nie komentuje i to mnie martwi nikt nie powiedział że jest ładna (daje do myślenia)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam automatyczną klimatyzację ale przednia szyba w mrozy potrzebowała naprawdę dłuższej chwili plusem jak na razie jedynym są podgrzewane przednie fotele
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest duża chociaż gdy jeżdżę z mężem nadal walczymy o to kto ma trzymać łokieć na podłokietniku, bagażnik ok ostatnio przewiozłam ogromny dywan składając tylne fotele i tu miłe zaskoczenie łatwo się składają i nie trzeba wyjmować zagłówków. Wykończenie bagażnika i te zawiasy - żenada.
4,0
Wyciszenie
Powyżej 100 km/h zaczyna być głośno i nie są to opony
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W związku z tym że przestałam jeździć a przeszłam
w tryb toczenia się udaje mi się w mieście nie przekraczać 6,5 l i to jest wynik prawdziwy ale niestety skutkowało to zmianą opinii na temat mojej osoby bo znajomi stwierdzili po kilkakrotnym napotkaniu mnie na drodze (głównie wykonywali manewry omijania mnie i \"waki\") że się jakaś taka wyciszona zrobiłam - żal. Na trasie 5,8l ale nie przekraczałam 120 km/h - żal.
3,0
Stosunek jakość/cena
Cena zakupu wysoka co prawda nie ukrywam że skorzystałam z promocyjnej wersji Premium ale i tak uważam że cena jest wysoka za tę jakość myślę o tym za każdym razem jak dziabię palcem w desce próbując zobaczyć spalanie i jednocześnie nie rozjeżdżając samochodu przed sobą
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Od momentu zakupy miałam jedną wizytę w ASO z powodu pojawienia się stuków w okolicy bagażnika nasilał się wraz ze wzrostem prędkości. Przez godzinę diagnozowano problem odbywając jazdę próbną i oczywiście okazało się że jest do niedokręcony podnośnik koła - nie wiem kto się bardziej skompromitował ja że tego nie wpadłam czy ekipa serwisowa że od sprawdzenia tego nie zaczęli.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Trzecia toyota kupiona tylko z powodu nadziei na brak poważniejszych awarii modeli poprzednich tutaj z powodu miejsca montażu samochodu (RPA) mam pewne wątpliwości ale poprzednia montowana była w Turcji a spisywała się rewelacyjnie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Valvematic 132KM 97kW
[l/100km]